Criteriul National

IMPORTANT – singurele solutii de salvare a zonei istorice – pe termen scurt, mediu si lung

IMPORTANT – singurele solutii de salvare a zonei istorice – pe termen scurt, mediu si lung
septembrie 17
17:52 2016

022788072b527c69c0e110d700502224

 

Dupa doi ani de implicare comunitara am reusit cred sa gasesc cred solutii pentru o organizare mai buna pe plan local la nivel administrativ. Imi pare rau sa o spun si sunt foarte dezamagit sa aud oameni cu experinta cum bat campii cu gratie in situatia in care orasul se afla deja la terapie intensiva din punct de vedere urbanistic – infrastructura, zona istorica, poluare.
Zona istorica este inima si sufeltul oricarui oras cu vechime considerabila – locul cu gradul cel mai mare de preprezentare publica si indentificare al locuitorilor – in orasele istorice civilizate, simpla locuire supune cetateanul la un act educativ – zonele amenajate invita locuitorii la promenada, traseele urbane avand acelasi efect ca cele muzeale- arhitectura influenteaza subtil dar profund viata oamenilor – curatenia si ordinea urbana pot genera armonie in comunitatite
tramvai-verde
Am vazut de curand mai multe orase mari, este cat se poate de clar ca la noi este situatia cea mai grava. Constanta nu mai are nici o linie electrificata de transport in comun, resurile de parcuri arata sinistru, iar zona istorica esta o adevarata tragedie. Datoria administratiei, a ONG-urilor si a tuturor specialistilor si institutiilor este aceea de a dezvolta proiecte care sa inspire oamenilor un stil de viata sanatos. Am auzit formula (chiar la varful adminsitratiei): ,, ce vrei Andrei? imi cer oamenii parcari, le fac parcari” – daca pe viitor cerem marijuana, vom primi probabil. Revenind la zona istorica, trei directii de actiune sunt importante cred eu:
da-nu
1) reamneajare (termen scurt) cu materiale conforme cu specificul epocilor istorice (partial pot ramane ptr circulatii pietonale si placile finisate si rectificate) – dar este nevoie de piatra cubica bazaltica – reamaneajarile pot atrage mai multi investitori – parcare spraetajata cu plata in tot centrul
- o solutie de amenajare presupune si demolarea unui tronson de bloc comunist in stanga muzeului de istorie care blocheaza strada Nicolae Titulescu (una dintre cele mai frumoase strazi din Romania) catre piata Ovidiu
-amenajare presupune si reconstructia monumentelor disparute cum sunt lucrarile semnate Adolf Linz la inceput de secol XX si demolate in ’86-’87 – este bine stiut faptul ca orase intregi au fost reconstruite dupa razboaie in tarile vestice dupa arhitectura originala – la polonezi celebra este reconstructia palatului Krasinski, distrus de nemtii – polonezii l-au reconstruit din temelii pentru ca era un simbol al Varsoviei
646x404
2) justitie (pe termen mediu) –  fostul ministru al justitiei initiase o lege care imputernicea administratiile sa desproprietarasca detinatorii de monumente care le parasesc pana se distrug – avem parlamentari de Constanta care pot initia si ei asemenea proiecte de lege (dar posibil ca unii dintre ei detina monumente si atunci mai dificil sa ceara propria expropriere – grija mare pe cine votati atunci!) exista deja o lege a exproprierii in interes public (monumentele sunt obiecte de arhitectura de interes public) si o raspundere penala pentru cei care distrug monumentele (neintretinrea presupune distrugerea lor) asa ca sunt variante de atac chiar si actuala legistlatie
- in zona istorica ar trebui sa desfasoare activitatea si cei mai buni intelectuali care sa munceasca si sa creeze pentru oras, din pacate multe monumente sunt ocupate abuziv de romi care fac gratare cu lemne rupte din monumente si mititei din ajutorul social de la primarie probabil
caravana-muzeelor-muzeul-tehnic-2
3) educatie (pe termen lung)de la natura nu ne lipseste nimic, nici noua comunitatii, nici pamantului ce-l ocupam – toti romanii plecati razbat peste hotare, este clar ca la noi nu este decat o problema de organizare si atitudine – activitatile creativ-artistice au o pondere prea mica in programa scolara, nu exista program after school (decat la mall-fastfood) nu se cultiva de asemenea dragostea pentru sport si natura, scolile (mai ales curtile lor) parca arata ca niste inchisori, iar rezultatele se vad – romanul isi cumpara masini scumpe si face atac cerebral cand se rup bucati din cladiri istorice care in cadere zgarie polishul rablei nemteasti.
Ideile mai sus enuntate pot fi dezvoltate intr-o lucrare mai ampla, are orasul specialsti, este nevoie de concursuri de creatie in muzee, concursuri sportive, amenajari in parcuri nationale care sa invite constantenii sa se bucure de tezaurul natural din judet si mai putin de snitele si grupajul stirilor, promovarea institutiilor de cultura prin colaborari si spectacole publice, etc etc etc – ritmul meu din pacate este diferit de cel local pentru a ma implica administrativ, pe viitor este posibil.
redactare arh andrei chivu
390872_milieu-parc
dsc05401-925x400
piata-ovidiu-in-anul-1912659
EDUCATIE – EDUCATIE – EDUCATIE
afis2

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Andrei Chivu

Andrei Chivu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro