Criteriul National

Importanța purtării unei căști pe motocicletă: riscurile pe care le evitați când faceți asta

Importanța purtării unei căști pe motocicletă: riscurile pe care le evitați când faceți asta
iulie 06
17:12 2021

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a indicat că în 2015 accidentele de circulație au provocat 1,2 milioane de decese în întreaga lume, fiind principala cauză de deces pentru persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani.

 

Din acest total, 23% corespund motocicliștilor, 22% pietonilor și 4% bicicliștilor, 49% din decesele provocate de accidente rutiere corespund acestor utilizatori, cei mai vulnerabili pe drumurile publice.

 

Potrivit OMS, există cinci factori care cresc riscul de rănire într-un accident de circulație :

 

– Viteza

– Conducerea sub influența alcoolului sau a altor substanțe

– Conducerea pe motocicletă fără cască

– Neutilizarea centurilor de siguranță și

– Nefolosirea sistemelor de siguranță pentru copii

 

Vorbind în mod specific despre motocicliști, utilizarea corectă a unei căști certificate reduce riscul de a muri într-un accident cu 40% și previne posibilitatea rănirii grave cu până la 70%.

 

Din acest motiv, este important să purtați casca moto, dar și să vă asigurați că aceasta respectă specificațiile de siguranță.

 

Caracteristici de siguranță ale unei căști moto

 

OMS explică faptul că o cască moto îndeplinește șase funcții de bază:

 

1) Reduce decelerarea craniului și mișcarea masei cerebrale într-o coliziune. Acest lucru reduce viteza de impact și permite capului să se oprească mai lent. Adică, în timpul căderii, creierul nu lovește craniul cu mare viteză și forță.

 

2) Dispersează energia impactului pe o suprafață mai mare și lovitura nu este concentrată într-o anumită zonă. Atunci când se produce acest lucru, rezultatul este de obicei fatal.

 

3) Evită lovirea directă a craniului cu asfaltul, deoarece funcționează ca o barieră de protecție mecanică.

 

4) Partea din față vă protejează pielea feței de abraziune, în cazul în care sunteți târât de un impact.

 

5) Protejează capul de a fi lovit de obiecte pe drumurile publice precum pietre, fier, sticlă etc. De asemenea, împiedică gunoiul, cum ar fi insectele sau praful, să vă pătrundă în ochi.

 

6) Este recomandabil să cumpărați două căști, una pentru șofer și una pentru momentul în care transportați un pasager.

 

Prin urmare, dacă nu purtați o cască, creșteți riscul de a suferi o vătămare a capului într-un accident.

 

În cele din urmă, OMS face câteva recomandări pentru motocicliști, datorită incidenței mari a accidentelor pe care le au în lume:

 

„Folosiți căști certificate pentru a rezista la impactul unei motociclete, respectați limitele de viteză, nu conduceți beat, nu folosiți telefonul mobil în timp ce conduceți și purtați corect casca.”

casca moto

În SUA, Office General Accounting Office (GAO) a arătat că:

 

– Un motociclist cu cască are cu 73% mai puține șanse de a muri decât cei care nu o folosesc.

– Purtarea unei căști reduce riscul de răni grave la cap cu până la 85%.

– 2 din 3 accidente de motocicletă au loc în zonele urbane.

– Cel mai mare număr de decese la motocicliști se datorează leziunilor cerebrale rezultate din impact.

– Riscul de a muri într-un accident de motocicletă crește de până la trei ori dacă nu purtați cască.

– 67% dintre leziunile legate de accidentele de motocicletă apar la nivelul craniului sau gâtului.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul