Criteriul National

Importanța strategiei de marketing în viața unui business de succes

iulie 24
14:04 2017

Conceptul de strategie în decursul istoriei a avut un impact major asupra tuturor realizărilor și schimbărilor importante în culturile lumii. Sun Tzu în cartea Arta Războilui spunea că șansa reală de a ieși dintr-o bătălie victorios nu este a celui care are cea mai bună pregătire pe teren ci a celui a cărui strategie  bate strategia inamică.

În zilele noastre am structurat acest concept și l-am rafinat până la un nivel în care orice activitate a companiilor fac parte dintr-o strategie bine pusă la punct. Fie că vorbim despre un brand sau despre o campanie de promovare, strategiile gândite pe durate îndelungate și clar formulate sunt imperios necesare pentru a aduce rezultatele dorite.

În domeniul marketingului o strategie bună este formulată de preferat pe minim 5 ani, aceasta aducând rezultatele scontate de termen lung. O strategie de brand sau de campanie nu este deloc un task ușor sau simplu. Timpul și resursele pe care le solicită o strategie de brand trebuie să fie flexibil și dispus mereu la schimbări însă, dozvoltarea businessului și impactul în rezultate nu vor întârzia să apară. Strategia de marketing răspunde la o serie de întrebări care ating o serie de pași exacți în dezvoltarea oricărui business. În acest articol vrem să vă vorbi despre doar 5 praguri importante din acest proces.

  1. Contextul – care este locul business-ului în plan local și național? (piață, domeniu, dezvoltare)
  2. Misiunea – ce beneficii vrea compania ta să aducă dezvoltării locale/naționale/globale?
  3. Obiectivele – ce vreau într-un mod practic să împart structurat și clar formulat dorințele din agenda de activitate a companiei?
  4. Tacticile – cum vreau să aduc la realitate ce mi-am propus în obiective? Aici intră mai excat modalitățile și canalele prin care vreau să comunic.
  5. Evaluarea – presupune stabilirea unor indici de măsurare a rezultatelor pentru stabilirea acțiunilor care au ajutat la atingerea obiectivelor.

De la structurarea și dezvoltarea ideilor și valorilor care definesc compania până la acțiunile practice și evaluarea acestora sunt o serie de pași oferă imaginea de ansablu clară oferind un avantaj în comparație cu alte companii.

În general tentația multor companii este să treacă o bună parte acești pași, trecând direct în sectorul de tactici și execuții, excluzând baza teoretică și contextuală crucială pe care aceasta o are. În acest caz preponderent se regăsesc companiile mici și care sunt abia la început de drum care își doresc locul în piață și doresc rezultate rapide.

Echipa agenției Limonade lucrează în zona de strategie de marketing și consultanta pentru construirea unei identități solide și consolidate a brandurilor.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Criteriul

Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo