Criteriul National

Importanța strategiei de marketing în viața unui business de succes

iulie 24
14:04 2017

Conceptul de strategie în decursul istoriei a avut un impact major asupra tuturor realizărilor și schimbărilor importante în culturile lumii. Sun Tzu în cartea Arta Războilui spunea că șansa reală de a ieși dintr-o bătălie victorios nu este a celui care are cea mai bună pregătire pe teren ci a celui a cărui strategie  bate strategia inamică.

În zilele noastre am structurat acest concept și l-am rafinat până la un nivel în care orice activitate a companiilor fac parte dintr-o strategie bine pusă la punct. Fie că vorbim despre un brand sau despre o campanie de promovare, strategiile gândite pe durate îndelungate și clar formulate sunt imperios necesare pentru a aduce rezultatele dorite.

În domeniul marketingului o strategie bună este formulată de preferat pe minim 5 ani, aceasta aducând rezultatele scontate de termen lung. O strategie de brand sau de campanie nu este deloc un task ușor sau simplu. Timpul și resursele pe care le solicită o strategie de brand trebuie să fie flexibil și dispus mereu la schimbări însă, dozvoltarea businessului și impactul în rezultate nu vor întârzia să apară. Strategia de marketing răspunde la o serie de întrebări care ating o serie de pași exacți în dezvoltarea oricărui business. În acest articol vrem să vă vorbi despre doar 5 praguri importante din acest proces.

  1. Contextul – care este locul business-ului în plan local și național? (piață, domeniu, dezvoltare)
  2. Misiunea – ce beneficii vrea compania ta să aducă dezvoltării locale/naționale/globale?
  3. Obiectivele – ce vreau într-un mod practic să împart structurat și clar formulat dorințele din agenda de activitate a companiei?
  4. Tacticile – cum vreau să aduc la realitate ce mi-am propus în obiective? Aici intră mai excat modalitățile și canalele prin care vreau să comunic.
  5. Evaluarea – presupune stabilirea unor indici de măsurare a rezultatelor pentru stabilirea acțiunilor care au ajutat la atingerea obiectivelor.

De la structurarea și dezvoltarea ideilor și valorilor care definesc compania până la acțiunile practice și evaluarea acestora sunt o serie de pași oferă imaginea de ansablu clară oferind un avantaj în comparație cu alte companii.

În general tentația multor companii este să treacă o bună parte acești pași, trecând direct în sectorul de tactici și execuții, excluzând baza teoretică și contextuală crucială pe care aceasta o are. În acest caz preponderent se regăsesc companiile mici și care sunt abia la început de drum care își doresc locul în piață și doresc rezultate rapide.

Echipa agenției Limonade lucrează în zona de strategie de marketing și consultanta pentru construirea unei identități solide și consolidate a brandurilor.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Criteriul

Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo