Criteriul National

In ce situatii anvelopele all season sunt mai bune decat cele dedicate unui anumit sezon?

In ce situatii anvelopele all season sunt mai bune decat cele dedicate unui anumit sezon?
august 13
11:42 2020

Nume mari de producatori auto echipeaza inca din fabrica masini cu anvelope all season. Acestea sunt construite pentru a asigura o calatorie linistita, au o banda de rulare performanta si ofera stabilitate de-a lungul intregului an. Anvelopele all season ofera o combinatie de avantaje ale cauciucurilor de vara si de iarna, in conditii medii de temperatura si infrastructura. Iata in ce conditii le poti alege pentru masina ta.

Sunt potrivite pentru zonele cu clima temperata

Performantele maxime in conditii de clima extrema calda sau rece se obtin doar cu pneuri de sezon. Aceasta inseamna temperaturi de peste 60 de grade la nivelul asfaltului vara, valori negative, zapada si gheata pe carosabil in sezonul rece. Daca in zona in care locuiesti sau circuli cel mai mult verile si iernile sunt moderate, te vei putea bucura de acelasi nivel de aderenta cu un set de anvelope pentru toate anotimpurile. Spre exemplu, in Bucuresti foarte multe masini reusesc sa treaca prin iarna cu anvelope all season 195 65 r15, deoarece temperaturile ultimilor ani nu au fost extreme, iar utilajele de deszapezire curata carosabilul cu material antiderapant.

Ideale pentru trafic urban

Daca ai o masina cu care faci naveta la serviciu, in mediul urban, anvelopele all season pot fi alegerea castigatoare. Profilul unei anvelope pentru toate anotimpurile combina elemente cheie ale cauciucurilor de sezon si ofera fiabilitate si aderenta atat la caldura verii, cat si pe ploaie si in conditii de iarna blanda. Tocmai am descris conditiile de clima din majoritatea oraselor tarii noastre, pentru care anvelopele de sezon sunt mai mult decat suficiente. Asadar, atat in conditii de vara, cat si de iarna, in oras sunt diferente mici de performante intre anvelopele de sezon si cele pentru toate anotimpurile. Pentru perioada calda sunt insesizabile, in timp vremea grea poate pune in dificultate chiar si masinile echipate cu cauciucuri speciale de iarna.

Sunt legale in orice conditii

Legislatia din tara noastra prevede ca sunt obligatorii anvelopele cu indicatia M+S si simbolul fulgului de nea, indiferent de perioada calendaristica, daca circuli pe portiuni de drum public acoperite de zapada, gheata, polei sau alte derivate. Asadar, daca urci la sfarsit de primavara sau la inceput de iarna pe sosele de munte, risti sa intri in zone in care a nins si zapada este depusa pe carosabil. O masina echipata cu anvelope all season nu va avea probleme nici cu aderenta, pentru ca sunt suficiente pentru a parcurge astfel de portiuni, nici cu legea, deoarece acestea au indicatia M+S si simbolul fulgului de nea.

Te scapa de grija depozitarii

Principala problema a inlocuirii celor doua seturi de anvelope de sezon cu care te confrunti in fiecare primavara si toamna este depozitarea rotilor date jos de pe masina. Pentru a-si pastra proprietatile, cauciucurile trebuie asezate intr-un loc lipsit de umiditate, caldura sau razele soarelui. Este greu sa gasesti aceste conditii acasa, daca nu stai la curte. Hotelurile pentru anvelope sunt costisitoare, la fel si montajul, demontajul anvelopelor si echilibrarea profesionala. Daca socotesti toate aceste costuri, in fiecare an ajungi sa cheltui contravaloarea unei anvelope doar pentru manopera. Cauciucurile all season te scutesc de toate cheltuielile suplimentare.

Tehnologia anvelopelor all season ofera performante excelente pe tot parcursul anului daca locuiesti intr-o zona cu clima moderata si nu te confrunti in lunile de iarna cu frig extrem, gheata si zapada pe carosabil. Multi compara anvelopele masinii cu incaltamintea oamenilor. Daca vara stai doar la plaja si iarna urci pe munte, vei avea nevoie de slapi, respectiv cizme. Daca insa ramai intr-o zona cu clima moderata, poti incalta aceeasi pereche de adidasi de-a lungul intregului an.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Maria Popescu

Maria Popescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul