Criteriul National

INCREDIBIL! Masuri discriminatorii si dezechilibru in mass-media luate de catre Stat!

iunie 15
14:57 2015

 

 Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) este de parere ca initiativa Guvernului de a oferi ajutoare televiziunilor care difuzeaza emisiuni informative si culturale este binevenita, dar atrage serios atentia ca si presa tiparita si site-urile de stiri ar trebui sa beneficieze de acelasi tratament.

Mass Media
„Continutul de calitate ajunge la publicul larg in egala masura prin tv, radio, presa scrisa si mediul online. Ajutorul de stat trebuie sa urmareasca interesul publicului larg si modul in care acesta se informeaza”, arata reprezentantii BRAT intr-un comunicat de presa remis luni.

Institutia este de parere ca „o astfel de initiativa este benefica si utila in domeniul audiovizualului si in egala masura in domeniul presei scrise si al mediului online”.

„Emisiuni sau articole informative, culturale si educative de interes public sunt difuzate atat prin intermediul audiovizualului (radio si TV), cat si prin intermediul presei scrise tiparite si al mediului online.

Cele doua medii mentionate, presa scrisa tiparita si mediul online, se confrunta cu o serie de dificultati persistente si severe, aceste medii alocand resurse financiare si umane importante pentru productia si distribuirea de programe informative, culturale sau educative, articole care in termeni economici sunt mai putin eficiente (au valoare comerciala mult redusa comparativ cu articole sau materiale de divertisment) „, au explicat oficialii BRAT.
Ei considera ca oferirea ajutorului de stat in domeniul audiovizualului, fara a sprijini in egala masura domeniul presei scrise si al mediului online, va crea „dezechilibre semnificative in mass media si va aduce un avantaj economic domeniului audiovizual”.

„Pentru a-si atinge cat mai bine obiectivul de a oferi publicului larg continut de calitate, informativ, cultural si educativ, Guvernul trebuie sa aiba in vedere ca diseminarea acestui tip de continut se realizeaza prin intermediul tuturor celor 4 medii (TV, radio, presa scrisa cat si cea online). Astfel, oferirea ajutorului de stat echilibrat intre cele patru medii poate fi solutia otima pentru atingerea obiectivului asumat”, au precizat reprezentantii institutiei.

Comentariile reprezentantilor BRAT vin ca urmare a deciziei Guvernului de a fi adoptat o ordonanta de urgenta care prevede ca executivul va aloca circa 15 milioane de euro pentru a sprijini financiar televiziunile si posturile de radio care difuzeaza emisiuni de informare si culturale, de interes public.

Initiativa a fost contestata inclusiv de mai multe organizatii de media, care considera inoportuna instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru televiziuni, in perioada 2015-2016, solicitand Guvernului sa reconsidere aceasta optiune.

Organizatiile sunt de parere ca „instituirea unor astfel de masuri in plin sezon electoral (a doua jumatate a anului 2015 si anul 2016) ridica majore semne de intrebare in ceea ce priveste intentiile Guvernului si erodeaza de la bun inceput credibilitatea televiziunilor care vor primi astfel de ajutoare”.

Sursa foto : www.tiki-toki.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo