Criteriul National

INCREDIBIL! Serviciile ruse au influenţat campania electorală din SUA utilizând inclusiv Pokemon Go

INCREDIBIL! Serviciile ruse au influenţat campania electorală din SUA utilizând inclusiv Pokemon Go
octombrie 13
19:51 2017

Campania serviciilor secrete ruse de influenţare a opiniilor înaintea scrutinului prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016 a utilizat platformele online Facebook, Twitter, YouTube, Tumblr şi Pokemon Go, arată o investigaţie CNN.

pokemon

Este dovedit deja. Opinia publică internaţională este deja în stare de şoc.

Eforturile Rusiei de influenţare a opiniilor politice în Statele Unite nu s-au limitat la platformele de socializare online Facebook şi Twitter. O investigaţie a postului american CNN ce a vizatd un cont online rus au arătat că tentaculele s-au extins la YouTube, Tumblr şi chiar Pokemon Go.

Totul a fost planificat printr-o campanie online asociată Rusiei şi difuzată în cadrul mişcării americane Vieţile Persoanelor de Culoare Contează (Black Lives Matter) , De fapt, utilizarea platformele Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Tumblr şi Pokemon Go, au avut efectul scontat, deoarece s-a reuşit contactarea unor jurnalişti, în efortul de a folosi tensiunile rasiale din SUA pentru a accentua clivajele în societatea americană, arată investigaţia realizată de CNN.

Campania online intitulată „Nu ne împuşcaţi!” a oferit noi perspective asupra modului în care agenţi ruşi au creat un amplu mediu online în care erau distribuite mesaje politice în scopul amplificării tensiunilor politice. Campania pare să fi fost coordonată de o structură online care ar avea legături cu Kremlinul – Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA).

Campania „Nu ne împuşcaţi!” luase amploare după împuşcarea mortală de către poliţie în august 2014, în Ferguson (Missouri), a unui tânăr de culoare, Michael Brown. Serviciile secrete ruse ar fi utilizat platforme online pentru a evidenţia brutalitatea poliţiei americane, scopul fiind mobilizarea afro-americanilor pentru proteste şi perceperea activismului persoanelor de culoare drept o ameninţare, influenţând astfel opiniile înaintea scrutinului prezidenţial câştigat de candidatul republican Donald Trump.

Potrivit serviciilor secrete americane, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a ordonat campania de influenţare a rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA în scopul facilitării victoriei lui Donald Trump şi în ambiţia de a submina sistemul liberal-democratic occidental. „Eforturile Rusiei de a influenţa scrutinul prezidenţial american reprezintă cea mai recentă expresie a dorinţei pe care Moscova o are de mult timp de a submina ordinea liberal-democratică occidentală promovată de Statele Unite; activităţile Rusiei demonstrează o escaladare semnificativă din punctul de vedere al modului direct de acţiune, al intensităţii şi scopului eforturilor, comparativ cu operaţiunile anterioare”, se arată în versiunea declasificată a Raportul de evaluare elaborat de Comunitatea serviciilor de informaţii din SUA.

Rusia a ironizat acuzaţiile privind utilizarea Pokemon Go în campania electorală din SUA

Ministerul de Externe al Rusiei a ironizat,suspiciunile privind utilizarea de către serviciile secrete ruse a Jocului Pokemon Go pentru influenţarea opiniilor cetăţenilor americani înaintea scrutinului prezidenţial din 2016, relatează site-ul agenţiei Tass.

„Potrivit logicii CNN, afro-americanii îşi formează opiniile civice utilizând Pokemoni”, a reacţionat Maria Zaharova, purtătorul de cuvânt al Ministerului rus de Externe.

„Atât de simplist explică acest post de televiziune amplificarea tensiunilor rasiale în SUA în perioada modernă. Ruşii sunt din nou de vină … şi Pokemonii pe care îi controlează”, a spus ironic Maria Zaharova.

Compania Niantic a confirmat ingerinţele externe în sistemul Pokemon Go

Compania Niantic care produce Pokemon Go a confirmat că „părţi terţe” au accesat în mod neautorizat platforma jocului online, informează CNN.

„Este clar din imaginile pe care le-am primit de la CNN că platforma jocului nostru online a fost accesată şi utilizată abuziv de părţi terţe, în campanii de promovare, fără permisiunea noastră”, a comunicat compania Niantic.

„Este important să precizăm că Pokémon Go, ca platformă, nu a fost şi nu poate fi utilizată pentru distribuirea de informaţii între utilizatori prin aplicaţie, astfel că platforma noastră nu a fost folosită. Acest joc necesita utilizarea ecranelor telefoanelor. Unii utilizatori făceau distribuiri pe alte reţele de socializare online, nu prin jocul nostru. Niantic va lua măsurile necesare pe măsură ce va afla informaţii suplimentare”, a precizată Niantic.

Sursa foto : Sputnik International

Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo