Criteriul National

OCPI -Instituție publică, sau noul sediu Bamboo? Welcome to Mamaya Beach!

OCPI -Instituție publică, sau noul sediu Bamboo?  Welcome to Mamaya Beach!
ianuarie 30
15:57 2017

imag_articol

 

Daca toata lumea cerseste locuri de munca la noi, si prea putini se incumeta sa le creeze, mare gresala din partea mea poate sa demonstrez contrariul, asa ca am inceput maratonul birocratic infiintarii propriului birou de proiectare. In Austria a durat fix 5 minute sa ma anunt cu pasaportul si cazier din Romania, dar la noi alerg deja de doua saptamani si nu sunt nici la jumatate cred.

Functionari dulci ca muraturile

In acest periplu am ajuns azi la cadastru, ca la noi, intrebi in stanga in dreapta pe altii la coada ca sa stii ce ai de facut, imi iau bilet de ordine de la automat si astept una bucata ora ca sa depun o amarata de cerere. Imi vine si mie randul cu-chiu-cu-vai, nu apuc ca spun multe ca sunt deja luat la rost: ,,pai copie dupa buletin aaaa??? de ce nu aveti, pai cum, avem birou de informatii, unde va uitati, avem avem!!!” – m-a luat cotofana intr-o serie de credeam ca vrea sa-mi dea si cu linia la palme…

download (1)Ies ca vitelul buimac ciufulit de cotofana dichisita sa caut vai-pacatele mele unde era biroul de informatii. Sala de asteptare se dezvota pe intaltimea a trei nivele, adica este putin mai inalta decat scena de la opera, peretii sunt acoperiti cu sticla sablata de 12-16 mm securizata fixata pe sistem spider (cel putin 200E/mp) si ce sa vezi, intre doua ghisee era o foaie pe care scrie un text intalt de 20mm inaltime: „Birou Informarii”, intr-o sala de 10 m intaltime ?! pai cum sa ratezi sa obseri asa ceva ?!…vitel sa fii….

Cine incalca primul legea…. institutiile statului

Betoneala inceputa si studiata in Mamai se pareCA  a metastazat intreg orasul. Noua cladire a oficiului de cadastru, surpriza, este construita in parc, pe spatiul verde. Nu era suficienta aceasta agresiune, asa ca noua cladire are trei nivele in plus fata de cladirea monument invecinata, actualul Teatru de Stat, fostul Fantasio. Regulamentele zonelor protejate nu permit costructii mai inalte in vecinatatea monumentelor, teatrul are un corp mai intalt – turnul scenei – dar mai retras fata de aliniere si aliniament si nu are ferestre.
regulamet

 

Aici sunt banii dumneavoastra, fraierii nostri…

In timp ce romii sau alti harnicuti in planul muncii ocupa aproape gratuit zeci, poate sute de cladiri ale RAEDPP-ului, oficiul de cadastru cheltuieste milioane de euro pe astfel de constructii, sau posibil chiar plateste chirii de zeci de mii de euro, asa ca revin la dansii curand cu o cerere in baza legii 544 sa vedem si noi cat a costat sediul acesta modest. Din spusele ziarului Observator, numai proiectul ar fi costat 4 mil RON. Are o suprafata de aproape 5000 mp, de multiplicat cu 50 RON/mp (pret maxim deja pentru proiecte mari) intelegem ca doar proiectul ar fi trebuit sa coste 250 de mii RON si nu de 16 ori mai mult, cercetam, poate nu am inteles eu prea bine cele comunicate de ziarul Observator… si bineinteles nu va faceti griji, dna-ul constantean sta vigilent la panda la babutele cu patrunjel pe bordura…

 

imag-articol1

 

sursa foto: Ziua de Constanta, arhismodul.ro

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Andrei Chivu

Andrei Chivu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro