Criteriul National

Intamplari interesante din istoria marcii Volkswagen

Intamplari interesante din istoria marcii Volkswagen
noiembrie 24
11:08 2017

Compania germana Volkswagen este cel mai mare producator de automobile din lume, dupa Toyota. Cei 590.000 de angajati produc aproape 41.000 de vehicule zilnic. In prezent detine 12 filiale, printre care Volkswagen Passenger Cars, Audi, Seat si Skoda, marci de lux cum ar fi Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche si Ducati, precum si vehicule comerciale, Scania si Man.

A trecut mult timp de la originile companiei, atunci cand Adolf Hitler visa sa ofere posibilitatea familiilor germane sa detina prima masina. De asemenea, existenta companiei de dupa razboi se datoreaza maiorului britanic Ivan Hirst, care a salvat-o de la desfiintare.

Iata cateva dintre principalele evenimente de la inceputurile marcii Volkswagen, companie care a implinit 80 de ani de existenta.

  • 1937: Compania este infiintata de organizatia sindicala nazista, Deutsche Arbeitsfront. Foarte putini germani aveau masini la acea vreme, iar scopul era sa creeze o „masina accesibila tuturor oamenilor”. Hitler declara ca masina ar trebui sa fie capabila sa transporte doi adulti si trei copii cu o viteza de 100 km / h  si sa fie ieftina, cam cat o motocicleta.
  • Proiectat in mare masura de Ferdinand Porsche, modelul KdF-Wagen (asemanator cu Beetle-ul) avea un motor pozitionat in spate cu racire cu aer, suspensie pe baza de arcuri si o forma aerodinamica  de „gandac” (n.r – „beetle”).
  • 1938: Compania, numita initial „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH”, este redenumita Volkswagenwerk GmbH.
  • 1938: se construieste o fabrica a noii companii in noul oras KdF-Stadt, numit astazi Wolfsburg.
  • Aproximativ 336.000 de persoane se aboneaza sa cumpere masina in rate, dar din cauza izbucnirii razboiului doar cateva masini sunt realizate si nici una nu este livrata clientilor.
  • 1939-1945: In timpul celui de-al doilea razboi mondial, productia de masini civile inceteaza si firma trece la fabricarea de vehicule pentru armata germana, folosind mai mult de 15.000 de muncitori din lagarele de concentrare din apropiere. Este o practica larg raspandita in randul firmelor germane in timpul razboiului. In 1998, supravietuitorii au intentat un proces impotriva VW, care s-a obligat sa asigure un fond de despagubire.
  • Armatele aliate au ocupat fabrica in 1945. Ivan Hirst, maior in cadrul unitatii Regele Britanice de Inginerie Mercanica si Electrica, a fost pus la conducerea fabricii, care se afla intr-o stare deplorabila. Hirst spera sa poata produce Kubelwagens, o masina militara nemteasca. Dar cum componentele Beetle erau la indemana si cu acordul unui cadru superior care vazuse „broscuta” inainte de razboi, Hirst a construit un astfel de autovehicul, pe care l-a vopsit in culoarea verde a armatei. Acest prototip i-a impresionat pe britanici intr-atat, incat au comandat 20.000 de unitati. Fabrica Wolkswagen din Wolsburg revenea pe scena afacerilor.

Astazi, Wolkswagen este una dintre cele mai bine vandute masini din lume, atat in randul masinilor noi, cat si a celor second-hand, inclusiv cele vandute la licitatiile online, unde poti gasi autovehicule din toate tarile, de la masini din Germania, pana la autoturisme Olanda.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Parteneri:

content writing
clovis.ro