Criteriul National

INTERESANT! Schimbări și monitorizări în cadrul funcționarilor de la Primăria Constanța!

INTERESANT! Schimbări și monitorizări în cadrul funcționarilor de la Primăria Constanța!
martie 28
11:16 2016

Primaria-ConstantaISTORIC

Primăria Constanța administrează una dintre cele mai mari comunități urbane din România, cu circa 300.000 locuitori și peste 20.000 de societăți comerciale. Activitatea se desfășoară într-o locație centrală și alte 9 locații secundare interconectate printr-un VPN. În cadrul instituției lucrează cca. 618 angajați care, în urma interacțiunii cu cetățenii, procesează anual peste 200.000 documente. Infrastructura IT este formată dintr-o rețea structurată ce unește toate cele 10 locații, 350 PC-uri și o cameră de date cu 16 servere. Întreaga infrastructură ITC este gestionată de un serviciu specializat format din 5 persoane.

SITUAȚIA INIȚIALĂ

În anul 2000, la venirea echipei Radu Mazăre în Primăria Constanța, s-a făcut o analiză detaliată a situației existente, analiză care a arătat o echipare total necorespunzătoare din punct de vedere ITC. Numărul de PC-uri era nesatisfăcător, existau mai multe rețele mici lipsite de integrare și se lucra preponderent local existând un singur server de fișiere. La nivel software, existau doar aplicații de productivitate personală, iar circulația documentelor se făcea pe suport hârtie. În 2001 s-au făcut primele investiții prin cumpărarea mai multor servere, calculatoare și a licențelor necesare, construirea unui dataroom și implementării Active Directory, Domains Controller etc. Complementar, locațiile Primăriei au beneficiat de cablare structurată.

SOLUȚIA

În 2003, conducerea Primăriei Constanța a decis realizarea unei noi soluții pentru registratură și document management prin încheierea unui parteneriat cu o companie locală pentru derularea unui proiect pilot. În urma acestui parteneriat, a fost dezvoltată aplicația Tethys, bazată tehnologie Microsoft, licențele de aplicație și serviciile de dezvoltare fiind prestate gratuit. Soluția Tethys a fost dezvoltată în medii de dezvoltare Visual Studio pe Internet Informations Server și rulează baze de date Microsoft SQL Server. Tethys permite gestionarea eficientă a tuturor documentelor existente în Primărie, prin urmărirea traseului parcurs de un document, la nivel de organigramă, până la rezolvarea lui finală și realizarea unei arhive electronice. Mai mult, prin interfațare cu portalul www.primaria-constanta.ro, aplicația permite livrarea de servicii electronice pentru cetățeni, folosind tehnologii SharePoint. Alegerea tehnologiilor Microsoft s-a făcut pe baza utilizării – pe scara largă a acestora în adminsitrația publică, a suportului ușor accesibil și a existenței unei documentații acoperitoare pentru oricare dintre produse.

BENEFICII 

  • Reducerea timpului de găsire a documentelor;
  • Eliminarea erorilor;
  • Eliminarea timpilor neproductivi;
  • Creșterea nivelului de pregătire a funcționarilor publici;
  • Îmbunățățirea calității răspunsurilor oferite publicului;
  • Îmbunătățirea controlului asupra organizației;
  • Monitorizarea activității la nivel de detaliu;
  • Creșterea calității deciziilor;
  • Reducerea timpului necesar pentru luarea deciziilor;
  • Creșterea gradului de încredere în Primărie;
  • Intervenția directă asupra procesului de rezolvare a solicitărilor;
  • Reducerea timpului de primire a unui răspuns la solicitări;
  • Creșterea gradului de coeziune dintre cetățeni și administrație

 ACTUALITATE

Consilierii locali ai municipiului Constanţa se vor întâlni pe data de 30 Martie în şedinţă ordinară, în Sala „Remus Opreanu“ din cadrul Primăriei Constanța, pentru a-şi exprima votul asupra mai multor proiecte de hotărâre.
Pe ordinea de zi se află şi un proiect privind modificarea atribuţiilor Serviciului Tehnico-administrativ din cadrul Primăriei Constanţa. Noile atribuţii ale serviciului au următorii itemi:

a) asigurarea de personal pentru transportul de persoane prin punerea la dispoziţie de şoferi auto, coordonator auto şi gestionar carburant;
b) furnizarea de bonuri valorice de carburant necesare alimentării autovehiculelor şi motocicletelor utilizate de Primăria Constanţa;
c) asigurarea serviciului de imprimare, multiplicare documente şi control acces la sediul central al administraţiei locale;
d) asigurarea curăţeniei şi întreţinerii în sediile în care îşi desfăşoară activitatea Primăria, inclusiv parcări;
e) asigurarea serviciului de întreţinere a aparatelor de aer condiţionat din cadrul Primăriei şi achiziţia de materiale consumabile.

MODIFICĂRI

În acelaşi proiect, consilierii trebuie să aprobe completarea atribuţiilor Serviciului de Informatizare din cadrul autorităţii publice locale Constanţa. Pe lângă atribuţiile obişnuite, funcţionarii din cadrul acestui serviciu vor trebui să se ocupe şi de administrarea reţelei de date şi a serverelor utilizate de colegii lor din Primăria Constanţa, de urmărirea şi monitorizarea conexiunilor la internet ale sediilor instituţiei cât şi de executarea copiilor de siguranţă ale sistemelor şi aplicaţiilor informatice.

Proiectul de hotărâre şi programul de lucru al informaticienilor din administraţia locală va fi modificat,în dorința de a preîntâmpina perturbarea activităţii în cadrul Primăriei. Așadar funcţionarii din cadrul Serviciului de Informatizare vor lucra în viitorul apropiat de luni până vineri între orele 14 şi 22.

 

Sursa foto : www.ctonline.ro

Redacția ziarului Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo