Criteriul National

Iohannis, la SIAB 2018: S-a urcat în trei automobile şi nu a ratat ocazia de a ironiza guvernul din cauza infrastructurii

Iohannis, la SIAB 2018: S-a urcat în trei automobile şi nu a ratat ocazia de a ironiza guvernul din cauza infrastructurii
martie 29
15:15 2018

Preşedintele Klaus Iohannis a vizitat, miercuri, Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti – „SIAB 2018”, prilej cu care s-a urcat în trei automobile şi nu a ratat ocazia de a ironiza guvernul din cauza infrastructurii, susţinând că primăvara nu poţi fi sigur dacă eşti pe drum sau pe arătură.

Vizita şefului statului a durat aproximativ o oră şi jumătate, el fiind însoţit şi de preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban. Iohannis s-a arătat interesat de
informaţiile primite de la diferiţi dealeri de automobile, i-a întrebat cum merg vânzările şi dacă vin români interesaţi să cumpere, urându-le succes fiecăruia.

Pe parcursul vizitei sale, Iohannis s-a urcat în trei maşini: într-un Ford, într-un Rolls Royce Phantom şi într-un BMW X5. Deşi au fost expuse şi motociclete, acesta nu s-a arătat interest,
recunoscând că îi plac mai mult maşinile.

Totodată, şeful statului a criticat lipsa producătorului autohton, Dacia, exprimându-şi dorinţa ca la următoarea ediţie să fie prezent.

 

Klaus Iohannis nu a ratat ocazia de a face o fină ironie la adresa guvernului, din cauza infrastructurii. Oprindu-se la standul Automobile Bavaria, preşedintele companiei, Michael Schmidt, i-a spus
şefului statului că starea infrastructurii este o explicaţie pentru achiziţiile tot mai mari de maşini de teren.

„Şoselele din România sunt interesante. Acum, primăvara, nu poţi fi niciodată sigur dacă eşti pe drum sau ai ajuns pe arătură”, a precizat, ironic, Iohannis.

În timp ce zăbovea la un stand, la Iohannis a venit un copil care i-a cerut un autograf, iar şeful statului nu a ezitat să i-l ofere.

La finalul vizitei, şeful statului s-a declarat mulţumit că Salonul Auto a revenit la Bucureşti, după o pauză de 11 ani.

„Pentru România, zona automotive a devenit foarte, foarte importantă. Sunt mii şi mii de locuri de muncă în zona automotive. Deja, sectorul automotive produce în jur de 25% din exportul României.
Am văzut foarte multe maşini frumoase şi am înţeles că românii îşi doresc maşini, cred că şi românii şi eu ne dorim să avem şi drumurile aferente, fiindcă aici lucrurile se mişcă foarte foarte slab
şi, recunosc, că este o supărare de a mea că în domeniul infrastructurii de transport, în ultima vreme, n-am văzut nicio mişcare, nicio realizare. E clar că, aici, avem încă foarte mult de lucru”,
a declarat Iohannis.

 

De asemenea, acesta a susţinut că sunt şi veşti pozitive.

„Am auzit de la un dealer că România este una din ţările care încurajează cel mai mult maşinile electrice sau hibrid, ceea ce iarăşi este o performanţă. Deci, noi suntem în continuare într-o zonă
unde, pe de o parte avem nerealizări şi ne supărăm, pe de altă parte România performează excelent în domeniul automotive”, a explicat şeful statului.

Totodată, Iohannis a evitat să spună ce model de maşină i-a plăcut, spunând că nu a venit să facă reclamă unui anumit producător.

Întrebat dacă a încercat să convingă unul din constructori pentru a veni în România şi a deschide o fabrică de asamblare, Iohannis a răspuns: „Noi avem foarte multă industrie de tip automotive,
asta nu înseamnă că producem maşini întregi, ci avem producţie de ansamble, de sub-ansamble şi acest lucru este foarte important. Pe de altă parte, avem în România două mărci: Dacia şi Ford, care
se produc cu mare succes aici. România este, prin aceşti producători, în primii zece producători de maşini. E un loc onorant pentru România. Sigur, se poate face mai mult, dar lucrurile se mişcă,
nu de ieri, de alalteri, ci începând din 2002- 2003, foarte mulţi producători de automotive au venit în România şi vin în continuare, sectorul a crescut enorm”.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu