Criteriul National

iPhone X sau iPhone 10? Cum i-a băgat Apple în ceață pe utilizatori

iPhone X sau iPhone 10? Cum i-a băgat Apple în ceață pe utilizatori
aprilie 12
17:16 2019

Apple a reușit să își dezorienteze clienții de telefoane mobile, cu denumirea pe care a dat-o unui telefon. Așa că dacă te-ai trezit vreodată vorbind despre „iPhone X”, pronunțând „aifon ics”, atunci vei afla că pronunți greșit numele acestui telefon.

iPhone X a fost lansat încă de la finalul anului 2017, însă la mai mult de un an și jumătate de atunci, deși poate părea stupid sau amuzant, oamenii încă nu știu cum se pronunță numele acestui telefon.

Încă de la lansare, utilizatorii s-au întrebat care este modul în care trebuie să pronunțe „iPhone X”. Unii oameni susțin că „X” este o literă și se pronunță „ics”, în timp ce alții cred că „X” reprezintă cifra romană zece, drept pentru care „iPhone X” se citește drept „iPhone Ten”, adică „iPhone 10”.

În urma acestei dileme, însuși producătorul acestui telefon, gigantul Apple, a trebuit să clarifice dezbaterea o dată pentru totdeauna.

Compania a anunțat că iPhone X este gândit să fie pronunțat „iPhone 10”, deoarece X marchează aniversarea a 10 ani de la lansarea primului iPhone pe rafturi, în anul 2007.

Așadar, a trecut neobservat inițial, la evenimentul de lansare a acestui telefon, chiar momentul când Tim Cook, șeful Apple, cu un ecran masiv în spatele lui care afișa textul, „iPhone X”, a anunțat că „Acesta este iPhone zece”. Și filmul promoțional al acestui telefon precizează că se pronunță „iPhone 10”.

Ținând cont că iPhone X a venit cu o generație întreagă de frați și surori, numele li se aplică și lor. Astfel, iPhone XS se pronunță „iPhone 10 S”. iPhone XS Max se pronunță „iPhone 10 S Max”, iar iPhone XR se pronunță „iPhone 10 R”.

Aceasta nu este prima dată când oamenii s-au trezit confuzi cu privire la modul în care trebuie să pronunțe numele unui produs Apple. Au existat câteva întrebări similare atunci când Apple a lansat Mac OS X în 2001. „X” era, de asemenea, pronunțată ca „10”, nu ca litera „X”.

Însă deși Apple a clarificat cum se pronunță numele noilor sale telefoane, în continuare mulți dintre utilizatori continuă să îi spună „iPhone ics”. Dar dacă te vei trezi vreodată că cineva te întreabă dacă îți place iPhone zece, să îți amintești doar că acesta este de fapt iPhone X, pentru că el marchează cea de-a zecea aniversare a iPhone. Ciudat, am putea spune, ținând cont că Apple a sărit de la iPhone 8 direct la iPhone 10, iar un iPhone 9 nu există!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei