Criteriul National

Istoria inelului de logodnă, de la apariție, până la noile tendințe

Istoria inelului de logodnă, de la apariție, până la noile tendințe
decembrie 27
09:43 2016

Istoria inelului de logodnă pe care astăzi îl găsim în vitrinele magazinelor de lux se pierde în negura timpului, undeva în vremea vechilor egipteni, dacă nu și mai departe.

Arheologii au descoperit morminte în care egiptenii fuseseră îngropați cu un fir metalic înfășurat în jurul degetului inelar de la mâna stângă, deget pe care ei l-ar fi considerat legat direct de inimă printr-o arteră. De asemenea, inelele de logodnă simbolizau anumite ranguri în Roma antică. Cea mai mare parte a istoricilor consideră că prima dată un inel cu diamant a fost folosit pentru o cerere în căsătorie în Evul Mediu. Mai exact, în anul 1447, Maximilian I al Austriei i-a dăruit Mariei de Burgundia un inel de logodnă din aur cu inițiala „M” bătută în diamante mici. Alte referiri la inele de logodnă mai apar în piesele lui Shakespeare, iar în anii 1600 și 1700 îndrăgostiții își ofereau adesea inele din aur sau argint, în interiorul cărora erau gravate poezii sau mesaje de dragoste. În unele cazuri un inel de argint simboliza logodna, el fiind înlocuit la nuntă cu unul din aur.

Astăzi, îndrăgostiții din întreaga lume au posibilitatea să aleagă, fie din magazine, fie de pe internet, diferite modele de inele de logodnă. Deși stilurile se pot schimba de la un an la altul, același model de bază primează în materie de inele de logodnă de mai bine de 100 de ani: inelul cu diamant proeminent. Diferențele apar în primul rând în ceea ce privește materialul din care este realizat. Deși cele mai vândute rămân în continuare inelele de logodnă din aur galben, noile tendințe au convins femeile să își îndrepte atenția, având grijă să sugereze discret partenerilor, și spre inelele din aur roz.

Inele din aur roz sunt considerate mai rezistente decât cele din aur galben și au un preț convenabil. Culoarea roz dă un aer vintage și romantic inelului de logodnă și are avantajul de a se potrivi cu toate tonurile de piele. Având originea în atelierele celor mai noi bijutieri, inelul de logodnă din aur roz a devenit tot mai căutat în ultimii ani. Modele deosebite de inele de logodnă din aur roz puteți găsi la bijutieri specializați.

Tot noile tendințe au impus în preferințele femeilor inelele de logodnă din aur alb. Principalul atu al unui inel din aur alb este că seamănă cu unul din platină, dar este considerabil mai ieftin. Multă lume care iubește nuanța platinei, dar nu își permite prețul unui astfel de inel, alege un inel din aur alb. Cu banii economisiți îți poți adăuga la inelul de logodnă chiar și un diamant sau un alt element prețios.

De asemenea, la fel precum platina, strălucirea sclipitoare a inelului din aur alb pune într-o lumină specială diamantul. Un inel de logodnă din aur alb are și avantajul de a se asorta cu orice altă bijuterie, lucru care nu este valabil și în cazul inelelor de logodnă din aur galben.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro