Criteriul National

Istoria nestiuta a puloverului cardigan

Istoria nestiuta a puloverului cardigan
august 29
14:34 2017

Prin a intelege mai bine istoria anumitor obiecte vestimentare, ar trebui sa ne gandim de cate ori hainele ne-au influentat viata, devenind adevarate simboluri. Chiar daca poate parea un simplu pulover care ne-am obisnuit sa atarne in sifonier, cardiganul reprezinta piatra de temelie pentru moda care a impus cele mai populare stiluri din zilele noastre.

Puloverul tip cardigan este inca un obiect la moda. Poate fi purtat cu blugi sau pantaloni deschisi la culoare, iar unele cardigane pentru femei se pot purta, de asemenea, cu o rochie sau cu pantaloni scurti intr-o seara rece. Aceasta haina extrem de versatila este potrivita atunci cand ti s-a facut frig dar anotimpul nu iti permite totusi sa porti o geaca sau un pulover pe gat.

Cand a aparut cardiganul

Povestea puloverului cardigan incepe pe la mijlocul anilor 1800 in timpul razboiului din Crimeea. James Thomas Brudenell a fost cel de-al 7-lea Conte de Cardigan – de aici si numele acestui gen de pulover. Acest comandant militar britanic care a luptat pe front a fost cel care a introdus puloverul cardigan in cultura populara.

Dar cardiganul a devenit foarte popular in secolul al XVII-lea datorita francezilor si, in insulele britanice, datorita pescarilor. Aceste pulovere s-au dovedit incredibil de folositoare pe marea rece.

Fiind realizate din materiale mai rezistente, cum ar fi lana, aceste pulovere au fost prevazute in fata cu nasturi sau alte elemente cu care puteau fi incheiate. Unele cardigane vor avea mai tarziu si fermoare in loc de nasturi.

Cardiganul care a salvat o viata

In America, cardiganului a fost asociat cu omul de televiziune Fred McFeely Rogers (papusar, compozitor, scriitor si activist american), cunoscut pentru serialul de televiziune „Mister Rogers’ Neighborhood” (1968–2001) dedicat prescolarilor. Succesul acestei emisiuni, a facut ca generatii intregi de tineri sa asocieze cardiganul cu cel care le-a facut copilaria frumoasa. Mister Rogers isi schimba cardiganul la inceputul fiecarui show de televiziune pentru a-si arata trecerea in timp. Pentru multi care au crescut cu domnul Rogers, acest pulover a devenit o parte frumoasa a copilariei lor.

Exista, de asemenea, o poveste in care un cardigan a impiedicat o incercare de asasinare impotriva unui editor de radio bulgar. Se pare ca un agent secret a incercat sa il injecteze pe omul de radio cu ricin otravitor, dar substanta nu a patruns in piele, deoarece cardiganul din lana pe care il purta a fost prea gros.

Astazi, cardiganul nu mai este perceput drept un obiect vestimentar batranesc. Dimpotriva, dupa cum putem vedea in aparitiile fostei prime doamne Michelle Obama, el poate fi purtat chiar si la tinute foarte elegante. Din punct de vedere al evolutiei sale, cardiganul poate fi astfel comparat cu salopeta. Daca in urma cu zece ani, salopeta era o haina cel mult casual, astazi femeile din toata lumea poarta salopete de seara si de ocazie.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Parteneri:

content writing
clovis.ro