
Traim intr-un secol in care munca de acasa este din ce in ce mai des incurajata, pentru ca acest lucru vine in general cu beneficii bilaterale. Daca angajatorii pot scuti niste chletuieli, angajatii se pot bucura de un spatiu personal, in care isi pot organiza timpul mult mia bine. Exista insa si situatii in care pentru anumiti angajati, munca de acasa poate parea ceva neobisnuit si isi pot gasi cu dificultate concentrarea de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatile zilnice cat mai bine. Studiile de specialitate au aratat destul de clar faptul ca intre locul in care muncim si productivitate, exista o legatura foarte stransa, poate chiar mai stransa decat ne-am putea imagina. Astfel, de multe ori, lipsa de productivitatea poate fi pusa si pe seama mediului in care ne desfasuram activitatea.
Organizarea spatiului in care muncim este un lucru important atat pentru productivitate, cat si pentru organizare avand in vedere ca acestea merg foarte bine, mana in mana. Pentru ca intr-un fel sau altii cu totii ne dorim sa fim cat mai productivi la locul de munca, am pregatit pentru tine cateva sfaturi ce iti pot fi de un real folos in organizarea biroului si in general a spatiului in care lucrezi. Iata asadar despre ce anume este vorba!
Amenajeaza foarte bine spatiul in care lucrezi
Indiferent daca este vorba despre biroul de la munca sau de cel de acasa, in amblele situatii este recomandat sa te asiguri ca acesta este cat mai bine organizat. Indiferent ca este vorba despre calculatoare de birou, bibliorafturi, accesorii audio, incarcatoare sau orice alte produse similare, acestea trebuie arajate in asa fel incat sa nu ocupe foarte mult spatiu pe birou. Daca nu ai nevoie in mod frecvent de aceste lucruri, este chiar recomandat sa le depozitezi in sertarele biroului.
Organizeaza-ti activitatile cat mai bine
Productivitatea este strans legata de modul in care organizam activitatile si timpul de lucru. Indiferent daca muncesti de acasa sau te afli la sediul firmei, este esential sa inveti sa prioritizezi cat mai bine sarcinile pe careleai de indeplinit. In acest fel, vei putea observa cu usurinta cum totul va decurge mult mai simplu, si chiar mai mult decat atat, vei putea chiar duce la bun sfarsit mai multe lucruri decat ti-ai propus. Totul tine de o buna organizare.
Asigura-te ca dispui de suficienta lumina
Lumina nu doar ca este esentiala vietii, insa este si unul dintre lucrurile care pot avea un impact major asupra productivitatii. Din acest motiv, specialistii ne recomanda sa amplasam masa de birou in acele spatii in care exista cat mai multa lumina naturala, pentru ca aceasta aduce beneficii majore, avand chiar capacitatea de a ne imbunatati starea de spirit.
Limiteaza intruziunile personale
Chiar daca suntem prin natura noastra fiinte sociale si avem nevoie de comunicare, pentru a fi productivi, este esential sa invatam sa limitam orice fel de intruziune personala, desigur cu exceptia celor ce pot fi catalogate ca urgente sau in interes de serviciu. Cu cat vei reusi sa faci acest lucru mai bine, cu atat vei fi mai productiv.