Criteriul National

Kit lant: instrumentul secret pentru asigurarea unei distributii fara riscuri

Kit lant: instrumentul secret pentru asigurarea unei distributii fara riscuri
mai 25
00:34 2018

Majoritatea motocicletelor care sunt echipate cu motoare in 2 timp functioneaza pe baza unui sistem de distributie pe lant. Concret, distributia permite transferul regulat al gazelor prin cilindri. Pentru a putea functiona, un motor are nevoie de asigurarea unui schimb permanent de aer-combustibil, care sa inlocuiasca gazele arse, reziduale, care necesita o evacuare imediata.

De regula, un kit de lant, cuprinde lantul si cele doua pinioane, fata-spate. Tehnic vorbind, pinionul poate fi definit drept o roata dintata fara spite, cu un numar redus de dinti. In cadrul unui sistem de distributie complex, rolul pinionului este de a angrena dintii unei roti mai mari cu scopul de a o pune in miscare.

Progresul tehnologic a condus la diversificarea pinioanelor, astfel ca, actualmente, acestea pot fi impartite in 3 categorii: single speed, cu prindere pe caseta sau cu prindere pe filet.

In vederea asigurarii unei eficiente maxime in timpul transmisiei, este de preferat ca pinioanele sa aiba aceeasi marca ca lantul si angrenajul. In plus, ele trebuie sa fie compatibile cu maneta de control a schimbatorului de spate, marimea acestuia, cu numarul de dinti ai angrenajului, dar si cu tipul de asezare a pinioanelor pe butucul spate. Date fiind aceste caracteristici, calitatea unui pinion depinde, in mare masura, de tipul de material din care sunt fabricate, de tratamentele termice si chimice aplicate si, nu in ultimul rand, de sistemul de preluare si debarasare a lantului.

Lucruri esentiale pentru prelungire duratei de viata a lantului de distributie

Inainte de a porni la drum, primul lucru pe care ar trebui sa il avem in vedere este sa ne asiguram de buna functionare a intregului sistem de distributie. Mai apoi, verificarea si intretinerea lantului sunt alte doua aspecte prin care se remarca revia periodica a sistemul de transmisie. Prelungirea duratei de functionare a modelului de kit lant original este influentata de analizarea cu atentie a lantului si a pinioanelor inainte de a urca pe motocicleta. Pentru a avea parte de un drum lipsit de griji, expertii moto sugereaza o verificarea amanuntita a lantului si pinioanelor odata la 500-1000 de km. Nu ar trebui sa luam acest interval ca pe un etalon fix, de referinta! Gradul de uzuara al kitului lant este cu atat mai mare cu cat riderul are un stil de pilotaj mai sportiv, mai agresiv, iar motocicleta a fost supusa unor conditii meteo vitrege.

O verificare atenta de rutina ar trebui sa evidentieze gradul de uzura si de deformare a lantului de distributie, dar si daca exista sufiecienta cantitate de ulei aplicata uniform pe toata suprafata acestuia.

Verificarea jocului la transmisie

Exista o intreaga cutuma in ceea ce priveste verificarea jocului la transmisie! In orice ghid de reparatie sau service au unei motociclete destinate sa circule pe drumurile publice, toleranta acceptata a jocului este de 3 cm. Asadar, de fiecare daca cand arunci un ochi asupra kitului de lant, convinge-te ca acesta se incadreaza in parametrii specificati de catre producator!

Ruginirea, deformarea inegala sunt doua dintre semnele clare ca inlocuirea unui kit lant nou nu mai suporta amanare! Cu toate acestea, lantul poate fi ajustat manual cu ajutorul unei chei performante, pe principiul clasic: axul-spate se misca inainte-inapoi. Cere ajutor specializat daca observe ca nu te descurci!

kit-lant-honda-mb-50-did-jt_i_2101_0

Cele mai vandute modele de kit lant la distribuitorii autorizati din Romania

La o simpla privire aruncata asupra tipurilor de kit lant comercializate de catre unul dintre cei mai importanti dealeri de accesorii si piese moto din Romania, se poate constata existanta unei game complete de kit produse, compatibile cu marile marci de motociclete.

unimotors

Cu toate acestea, kit-urile de lant compatibile cu modele standard de motociclete Honda sau Yamaha detin suprematia stocurilor renumitului dealer din Ramnicu Valcea.

In concluzie, puteti pleca la drum fara griji, daca comandati din timp un model de kit lant Honda CB 450 S, la preturi pornind de la 460 lei. Setul complet include lant DID 525VX 108L, pinion fata 16 Z si pinion spate 32 Z. Iar daca detii o motocicleta Yamaha fabricata in perioada 1978-1981, poti achizitiona foarte usor, prin intermediul Unimotors, si modelul original de kit lant Yamaha XS 400, compatibil la toata gama de motociclete aparute la acel moment pe piata!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu