Criteriul National

Ludovic Orban: Calea ferată pan-europeană Constanţa – Curtici, modernizată până la jumătatea anului 2023 – Esential

Ludovic Orban: Calea ferată pan-europeană Constanţa – Curtici, modernizată până la jumătatea anului 2023 – Esential
august 23
03:49 2020
Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov, care „este dificil de realizat”, transmite Agerpres.

Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului „e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil”.

„La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (…) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov – Apaţa, Apaţa – Caţa şi Caţa – Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa – Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul”, a spus Orban.

Cu privire la tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria, premierul a spus că „sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare”, iar pentru tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contractele semnate.

„Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov (…) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj – Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea”, a spus prim-ministrul.

El a dat asigurări că va exista „o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate”.

„Pentru noi, transportul feroviar este prioritar aşa cum este pentru întreaga Uniune Europeană. Transportul feroviar este considerat sigur, rapid, ecologic şi dezvoltarea transportului feroviar reprezintă o prioritate la nivel european”, a mai spus premierul.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul