Criteriul National

Masca la control!/Măsură aberantă introdusă în ultima Hotărâre CNSU – Ziarul Incisiv de Prahova

Masca la control!/Măsură aberantă introdusă în ultima Hotărâre CNSU – Ziarul Incisiv de Prahova
ianuarie 09
01:46 2022

Lăsând gluma la o parte, cam aceasta este situația ridicolă în care vor fi puși colegii noștri de mâine când vor trebui să verifice tipul măștii și calitatea materialului din care acestea sunt confecționate. Pentru a fi bine edificați cu această nouă ”atribuție” îl rugăm chiar pe ministrul Lucian Bode să facă o lecție demonstrativă pentru toți polițiștii de verificare a măștii unei persoane. Reiterăm faptul că polițiștii nu au fost instruiți și nici nu au cunoștințele necesare pentru acest tip de verificări aberante, precizeaza cei de la sindicatul Europol.

Modul incalificabil de gestionare a efectelor pandemiei nu este un aspect de noutate, măsurile luate în toată această perioadă fiind nelegale, iar asta nu o spunem noi, ci  instanțele celor 5 Curți de Apel care au anulat toate Hotărârile de Guvern emise în anul 2021 privitoare la prelungirea stării de alertă, inclusiv HG 1242 /08.12.2021 prin care s-a prelungit starea de alertă până astăzi .

Culmea, Guvernul României a prelungit starea de alertă pentru încă 30 de zile  începând de azi printr-o altă hotărâre, deja publicată în Monitorul Oficial. Iată ce aduce în plus noua hotărâre în baza  propunerilor HCNSU nr. 1/05.01.2022: ”în condițiile art. 5 alin. 2 lit. d și ale art. 13 lit. a din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, în toate spațiile publice închise și deschise, se poate institui obligativitatea purtării măștii de protecție de tip medical sau FFP2, astfel încât să acopere nasul și gura, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. 2 din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare”.

Nerespectarea acestei noi măsuri restrictive aduce o sancțiune contravențională cu amendă cuprinsă între 500 și 2500 lei stabilită prin art. 65, lit. h din Legea 55/2020 ”nerespectarea de către persoanele fizice a măsurilor individuale de protecție a vieții și pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătății persoanelor,  stabilite conform art. 5 alin. (2) lit. d) (măsuri de protecție a vieții și pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătății persoanelor, inclusiv instituirea carantinei sau a izolării la domiciliu)”

Or, aceste ”măsuri de protecție” prin obligativitatea purtării măștii chirurgicale sau tip FFP2, în detrimentul măștii textile, nu sunt demonstrate de niciun studiu științific, nu există nicio informație  clară că persoanele care poartă acest tip de măști sunt mai protejate decât cele care poartă mască textilă. Mai mult de atât, agentul constatator ( polițistul sau jandarmul) nu va putea aplica o sancțiune pentru purtarea unei măști neconforme, lucru pe care îl și recomandăm, în condițiile în care persoana legitimată va susține că masca pe care o poartă e dintre cele prevăzute de lege. Polițiștii nu au competențe profesionale si nu au beneficiat de vreo instruire referitoare la componenta unei măști de protecție, sens in care nu vor putea stabili în concret daca o masca este conforma sau nu, ținând cont de faptul ca nu au studii /pregătire în acest sens.

Totodată, aceste măsuri restrictive au fost introduse prin hotărâre de guvern, și nu prin lege, iar în lipsa unor precizări clare, creează o stare de echivoc. Conform art. 4 din HG de prelungire a stării de alertă ,”Regimul contravențional aplicabil pentru nerespectarea măsurilor prevăzute în anexele nr. 1—3 este cel stabilit la art. 64—70 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare” , nu întrunește exigenţele de claritate, precizie şi previzibilitate şi sunt astfel incompatibile cu principiul fundamental privind respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor, prevăzut de art. 1,  alin.5 din Constituţie, precum și principiul restrângerii proporționale a exercițiului drepturilor și libertăților fundamentale, prevăzut de art. 53, alin.2 din Constituție. Faptul că există o criză nu înseamnă că statul trebuie să încalce legalitatea actelor.

Constrângerea pe calea unei hotărâri de guvern cu măsuri provizorii reluate prin alte hotărâri de guvern de prelungire a acestor măsuri conduce la permanentizarea acestei situații și la înlocuirea unei legi în acest sens cu o hotărâre de guvern care să ia măsuri privitoare la obligativitatea măștii chirurgicale sau FFP2. Această degringoladă prin avalanșa de acte administrative conduce și la încălcarea accesului la justiție, fapt arătat si de Curtea Constituțională, contravenind în mod evident art. 21 din Constituție întrucât orice diligență am avea noi ca reclamanți, până la soluționarea definitivă a unui proces legat de aceste acte administrativ normative privind starea de alertă,  sunt înlocuite cu alte acte administrativ normative de aceeași factură.

Din moment ce toate cele 12 Hotărâri de Guvern date în anul  2021 au fost anulate de către instanțele de judecată, ”perseverența  guvernanților ” în a emite noi acte normative similare nu reprezintă altceva decât un abuz de putere și un dispreț manifestat față de puterea judecătorească din România.

Peste 300.000 de amenzi au fost aplicate în perioada stării de urgență, ulterior fiind desființate de Curtea Constituțională a României care a decis că acestea sunt neconstituționale. Similar acestei situații, prin introducerea acestei noi măsuri restrictive si nelegiferate, polițiștii fiind cei care vor trebui să aplice măsurile luate pe repede înainte de guvern. În continuare, ne menținem poziția  și le recomandăm colegilor noștri, în lipsa unor precizări clare, concise și detaliate, să nu aplice amenzi pentru purtarea măștii textile. E de ajuns că Poliția Română nu se bucură de o imagine foarte bună din partea societății civile, nu ne dorim să îngropăm  de tot imaginea polițiștilor onești și cinstiți care fac această meserie din pasiune, pentru că cei aflați la putere nu au capacitatea de a elabora un cadru legislativ coerent, mai precizeaza sursa citata. (Cristina T.)..

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul