Criteriul National

Măsuri noi de moderare pe principalele reţele sociale

Măsuri noi de moderare pe principalele reţele sociale
iunie 03
11:04 2016

Cum de veţi reuși în mod eficient să filtraţi  milioanele de conținuturi publicat în fiecare zi pe rețelele sociale pentru a preveni mesajele pline de ură?

control

Inteligenţa artificială la Facebook şi un juriu pentru aplicaţia Periscope par a fi ultimele idei în materie!

Aplicaţia Periscope

Această problemă a fost întotdeauna o durere de cap majoră pentru aceste platforme, care trebuie să evolueze metodele lor de moderare, deoarece acestea cresc și practicile utilizatorilor lor se schimbă. Astăzi, cele mai multe rețele sociale majore funcționează pe același principiu: utilizatorii pot raporta conținutul problematic, iar angajații companiei sau echipa discută aceste rapoarte și decide să cenzureze mesajele sau nu.

De marţi 31 mai, Periscop, aplicația video live aparținând Twitter,a introdus un nou mod de operare. Atunci când un comentariu este postat de un utilizator, aplicația selectează câțiva utilizatori la întâmplare și întreabă imediat în cazul în care conținutul este într-adevăr abuziv. În cazul în care majoritatea aprobă, atunci autorul va fi interzis pentru scurt timp de la comentarii. În cazul în care publică un alt comentariu de asemenea respins de una dintre aceste filtre, atunci acest utilizator  nu va mai comenta pe tot parcursul difuzării videoclipului.

Această metodă îndeplinește cerințele specifice ale acestei funcţii a periscopului, direct la o aplicație dedicată, în cazul în care feedback-ul poate fi afişat pe ecran timp de câteva secunde. Sistemul de moderare este unul clasic. Menţionez faptul că Eâsste condus de angajații companiei şi principalul dezavantaj a fost acela că nu a putut fi suficient de reactiv.

Platforma Facebook

Facebook este interesată într-un alt mod deoperare şi moderare, care se bazează mai mult pe inteligența artificială. Într-un interviu publicat marți şi acordat site-ului de specialitate TechCrunch – Joaquin Candela- inginer responsabil pentru învățarea mașinii aplicate  de Facebook a declarat că aceste programe au fost mai eficiente, în special pentru a identifica conținutul unei imagini.

„Ceea ce este interesant este faptul că astăzi avem mai multe imagini ofensatoare, indicate de algoritmi de inteligență artificială.” Dincolo de imagini, Facebook lucrează la programe capabile să înțeleagă textul.De asemenea, Utilizarea acestui tip de program ar putea scuti echipeLE de moderare  să acționeze mai rapid, dar ar putea fi încă prea severe sau, dimpotrivă, prea permisive.

Facebook a fost foarte mult criticată pentru lucrările de artă, uneori, cenzurate ilustrând goliciunea corpului uman, în timp ce unele tipuri de conținut de propagandă jihadiste au rămas mult timp on-line. Aceste linii de gândire fac parte dintr-un context de moderare ce devin primordiale pentru rețelele sociale, presate pe toate părțile pentru a le face mai eficient.

retele_socializare

De exemplu,în Franța, după atacurile din 2015 autoritățile au criticat giganții Web, dorind „responsabilitatea” în lupta împotriva propagandei jihadiste, așa cum s-a menționat de către Ministrul de Interne, Bernard Cazeneuve în luna ianuarie 2015. În luna mai asociațiile SOS-Racisme, Uniunea Studenților Evrei din Franța (UEJF) și SOS Homofobia Facebook fixat,  au acuzat Twitter și YouTube ca urmare a unui test ce ar elimina o minoritate de conținut plin de ură marcate de către utilizatorii de internet. Ei au depus o plângere împotriva acestor trei platforme,iar audierea va avea loc în luna iulie.

Marți, platformele Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft sunt angajate dimpreună cu Comisia Europeană pentru a se conforma unui „cod de conduită”, în care ele promit să includă examinarea „majorităţii înregistrărilor valabile”, în mai puțin de douăzeci și patru de ore.

Sursa foto : www.dcnews.rowww.wall-street.ro

Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanţa, redactor şef al ziarului Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo