Criteriul National

Metrou suprateran în pustietate – Model de dezvoltare urbană la limita oraşului

Metrou suprateran în pustietate – Model de dezvoltare urbană la limita oraşului
ianuarie 13
12:52 2016

metrou_suprateran_seestadt

Este cât se poate de clar că orașul Constanța a fost măcelărit de interesele imobiliarilor cât și de arhitecții care au semnat orice mizerie pentru binele buzunarului lor. Nu s-a ținut cont aproape deloc de regulamentul general de urbanism apelându-se la sute de PUZ-uri (plan urbanistic zonal) pentru a se obține derogări de la regulamentul general și pentru a satisface dorințele investitorilor cu minte din plastilină programați să facă bani în detrimentul interesului public. Mirarea și mai mare este că deși fostul primar a coborât de câteva ori la mititica să se răcorească, se pare ca aceeași gașcă a rămas în Primărie și pe lângă această instituție,deoarece vedem în fiecare zi cum apar alte blocuri între blocuri care masacrează în continuare spațiile verzi deja insuficiente ale orașului.

Condiția axiomatică de dezvoltare atât pentru orașele mici, cât și pentru cele mari, este prelungirea infrastructurii către limita orașului pentru descongestionarea traficului, pentru a scădea nivelul de poluare si pentru a putea dezvolta programe rezidențiale care să includă un confort ridicat de locuire prin amenajarea de noi parcuri și construirea de noi clădiri care să găzduiască instituții adiacente zonelor de locuire (magazine, școli, poștă, birouri, ateliere, săli de sport, etc). Am ales astfel ca exemplu prelungirea liniei de metrou U2 din Viena care a fost inaugurată acum doi ani și care a fost construită pur și simplu în pustietate. Investiția este uriașă raportată chiar și la bugetul lor, dar occidentalii știu foarte bine ca o infrastructură modernă este primordială pentru o dezvoltare sănătoasă. În clipa de faţă această modernă prelungire supraterană pe un pod din beton armat leagă trei stații noi și mult mai moderne chiar decât cele existente și deservește doar câteva blocuri dintr-un nou cartier ce va deveni uriaș în doi-trei ani – Aspern – ce urmează a se construi în jurul unui lac și pe terenul unui fost aeroport sportiv.

Pentru Constanţa și alte orașe de provincie investiția unei linii de metrou probabil că nu s-ar justifica, dar prelungirea liniilor de tramvai și troleibuz (dacă există) către zonele industriale și rezidențiale noi la limita orașului este esențială.

Nu trebuie să mai inventăm noi roata, trebuie doar să privim către vest și să înțelegem cât de importantă pentru ei sunt educația, sportul și respectul față de semeni, natura și cultură specifică.      dezvoltare urbana Constanta

 

12510307_881116615320039_6652292660463010877_n

12417997_881115088653525_2417413766904030591_n12540781_881279451970422_7084237757134987912_n12376380_881279408637093_360885546812989272_n12507454_881116648653369_485373709756036720_n12522950_881279391970428_6221538123901425710_n

 

sursa imagini : http://www.aspern-seestadt.at/

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro