Criteriul National

„Miturile Cetății” – festival de teatru în aer liber la Constanța

„Miturile Cetății” – festival de teatru în aer liber la Constanța
iunie 22
14:38 2016

Timp de o săptămână, Constanța se poate bucura de un eveniment în care cultura este adusă printr-un festival de teatru cu spectacoleîn aer liber. Totul este lăudabil, ținând cont de faptul că asemenea evenimente sunt o rara avis pe aceste meleaguri.

Festival-teatru-768x315

Seară de seară,constănțenii dar și turiștii sunt așteptați în Piața Ovidiu pentru a urmări spectacole de teatru în aer liber. Toate aceste spectacole din Piața Ovidiu( în număr de șapte ) sunt programate de la ora 21.30, plus alte șase titluri, care vor prezentate în sala Teatrului de Stat Constanța (TSC), de la ora 18.00.

Inițiativa este una cât se poate de lăudabilă iar toate aceste trupe românești și străine își pot etala producțiile , fiind incluse în prima ediție a Festivalului Internațional de Teatru „Miturile cetății”. Dacă ținem cont de faptul că deschiderea oficială a reprezentat un adevărat triumf, iar producția de aseară Leonce și Lena s-a adresat unui public rafinat, fin cunoscător, atunci sunt mari șanse ca acest eveniment să devină și să aibe pe viitor un caracter permanent.

Pe parcursul acestor șapte zile, publicul va urmări 13 spectacole, unul luni și apoi câte două în fiecare zi, după următorul program: de la ora 18.00, la TSC și de la ora 21.30, pe scena mobilă din Piața Ovidiu. În programul festivalului este inclus și colocviul „Mit antic, mit modern, mit în vremuri…”, care va avea joi, 23 iunie, loc de la ora 11.30, la terasa „La Taclale”.

Un alt amănunt se leagă defaptul că publicul are la dispoziţie cele 274 de locuri din sala teatrului, precum şi circa 600 de locuri pe scaune şi pe bănci în Piaţa Ovidiu. Este important de reţinut şi că prestaţiile trupelor franţuzeşti vor fi supratitrate în beneficiul spectatorilor români, ca să poată să înţeleagă desfășurarea spectacolelor.

Intrarea la toate spectacolele este liberă. Evenimentul se desfășoară cu finanțare de la Consiliul Județean Constanța, bugetul fiind de 345.500 lei.

Programul Festivalului Internațional „MITURILE CETĂŢII”:

CONSTANŢA, 20 – 26 Iunie 2016

Luni, 20 iunie

  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.00 – Deschiderea oficială
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „HOMOCORDUS”, un spectacol de Richard Navarro, Compania Zorozora, Grenoble, Franţa

Marţi, 21 iunie

  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „EŞTI UN ANIMAL, VISKOVITZ”, după Alessandro Boffa, regia Tudor Lucanu, Teatrul Anton Pann, Râmnicu Vâlcea
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „LEONCE ŞI LENA”, după Georg Büchner, regia Mihai Măniuţiu, Teatrul Regina Maria, Oradea

Miercuri, 22 iunie

  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „ŞOBOLANUL REGE”, după Matei Vişniec, regia Radu Dinulescu, Teatrul de Stat Constanţa
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „ANTIGONA”, un spectacol de Jean-Charles Raymond, Compania La Naïve, Pertuis, Franţa

Joi, 23 iunie

  • Terasa La Taclale – ora 11.30 – Colocviul „MIT ANTIC, MIT MODERN, MIT ÎN VREMURI…”
  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „HADES ŞI PERSEFONA”, spectacol prezentat de studenţii Universităţii Ovidius, Facultatea de Arte
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „DIONYSOS”, după Euripide, regia Daniele Salvo, Teatrul de Stat Constanţa

Vineri, 24 iunie

  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „UCIDEREA LUI GONZAGO”, după Nedialko Iordanov, regia Ion Sapdaru, Teatrul de Stat Constanţa
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „OTHELLO”, după William Shakespeare, regia Suren Shahverdyan, Teatrul Tony Bulandra, Târgovişte

Sâmbătă, 25 iunie

  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „DE CE HECUBA?!”, după Matei Vişniec, regia Anca Bradu, Teatrul Naţional Radu Stanca, Sibiu
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „METAMORFOZELE IUBIRII”, scenariu de Liviu Manolache şi Anaid Tavitian după autori antici, regia Liviu Manolache, Teatrul de Stat Constanţa

Duminică, 26 iunie

  • Sala Teatrului, ora 18.00 – „ActOrchestra”, un spectacol de Horia Suru, Teatrul Naţional „I. L. Caragiale”, Bucureşti
  • Scena mobilă din Piaţa Ovidiu, ora 21.30 – „ELECTRA”, după Sofocle şi Euripide, regia Mihai Măniuţiu, Teatrul Naţional Radu Stanca, Sibiu

b

Sursa foto : constantaculturala.ro,bucurestifm.ro

Prof. Dr. Daniel Mihai, Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro