Criteriul National

MODUL IN CARE SE PROMOVEAZA TURISMUL PE LITORAL ESTE PAGUBOS, DEZASTRUOS SI INCURAJEAZA ECONOMIA SUBTERANA!

iunie 29
15:46 2015

 

MODUL IN CARE SE PROMOVEAZA TURISMUL PE LITORAL ESTE PAGUBOS, DEZASTRUOS SI INCURAJEAZA ECONOMIA SUBTERANA!

                         ATENTIE!!!

ACEST DOCUMENT SE ADRESEAZA EXCLUSIV TUTUROR CELOR CE POT GANDI RATIONAL SI POT FACE CONEXIUNI! TONUL ACESTUI DOCUMENT SE DORESTE A FI UNUL DIRECT!

InterContinental Mar Menor, hotel, night

Autoritatile de la Bruxelles , procurorii si organele de control din Romania care vegheaza ca banii publici sa fie cheltuiti eficienti trebuie sa verifice modul in care se aloca bani pentru promovarea turismului. Acelasi lucru trebuie facut si de catre agentii economici si membrii unor asociatii care cotizeaza sau platesc taxa pentru promovarea turismului!

De ce trebuie facute astfel de verificari?

De ani de zile,  in loc sa fie facute cele necesare ca sa atraga turisti in diversele weekenduri din lunile mai, iunie ,august si septembrie pe Litoral se interprind alte „lucruri ” care nu au nici o legatura cu ceea ce trebuie facut cu adevarat!  Avand in vedere ca scopul celor care pana acum au facut astfel de „lucruri” nu a fost acela de a sprijini, de a ajuta pe agentii economici si hotelieri sa atraga unui numar mai mare de turisti (mai ales in diverse wekenduri din lunile august ,septembrie cand au mai mare nevoie de ei) ,ci doar de a se justifica de ce se cheltuiesc banii,autoritatile de la Bruxelles ,procurorii si organele de control din Romania ,au obligatia sa verifice felul in care au fost cheltuiti banii publici mai ales in perioada 2013 -2015 datorita unor motive pe care le am prezentat in alte documente

Acelasi verificari trebuie facute si de catre agentii economici din Constanta si  de pe Litoral, cat si de membrii unor asociatii care cotizeaza sau platesc taxa pentru promovarea turismului, deoarece indiferent ca vorbim de bani publici sau privati ei trebuie cheltuiti de o maniera eficienta.

Daca autoritatile competente de la Bruxelles si cele de control din Romania vor face o astfel de verificare vor observa ca banii nu au fost cheltuiti de o maniera eficienta din cel putin trei motive :

1) Majoritatea evenimentelor au fost organizate in perioada Iulie – 25 August, cand se stie ca Litoralul este arhiplin. Avand in vedere ca in perioada respectiva, indiferent ca se organizeaza (sau nu) cate ceva, Litoralul este arhiplin, in momentul in care cei care trebuie sa justifice in ce fel cheltuiesc banii mai fac ceva,atrag un numar suplimentar de curiosi pe litoral, insa din pacate, din cauza ca nu mai gasesc locuri de cazare in unitati hoteliere, ei se duc la fel si fel de privati, iar banii ajung in economia subterana.

Avand in vedere gravitatea unei astfel de situatii, autoritatile de la Bruxelles si organele de control din Romania trebuie sa verifice toate contractele de promovare a turismului care au fost realizate din bani publici sau cu fonduri ale UE in perioada Iulie – August.

hotel

2) Uniunea Europeana recomanda statele mmnbre sa interprinda cele necesare pentru o dezvoltare durabila a turismului. Alocare banilor publici si privati in promovare turismului pe litoral in perioada iulie – august nu contribuie la o dezvoltare durabila a turismului ,ci dimpotriva, daca autoritatile de la Bruxelles si cele de control din Romania vor face o verificare se poate intampla sa descopere ca banii din promovarea turismului au ajuns la diversele firme prietene cu partidele politice iar apoi acestia au donat o parte din bani, sub forma de „donatie” la pusculita partidele respective

3) In conceptul de promovare durabila a turismului recomandat de catre UE ,Romania trebuie sa elaboreze produse turistice care sa fie promovate de o anumita forma avand drept scop atragerea unui numar cat mai mare de turisti straini si in mod special in diversele weekenduri din lunile mai ,iunie, august si septembrie.

Altfel vom avea o situatie asemenatoare cu cea in care „”stupid people”” incearca sa umple un rezervor de apa impingand lichidul dintr-o parte in alta. Ca de exemplu, prin astfel de forma de promovare a turismului se pot atrage turisti din Botosani ,Salaj, Mehedinti ,Teleroman ,Giurgiu, Calaras,Ialomita ,etc

Acestia aduc o mica parte din ce mai raman din saracia lor catre „rezervorul din Constanta „, acesta se umple pana produce valuri iar „stupid people” se bucura deoarece conceptul in care incercau sa umple un rezervor impingand lichidul dintr-o parte in alta isi atinge astfel… obiectivul!

Numai ca, din pacate , apoi o buna parte din banii adunati la Constanta se intorc de unde au venit , trecand prin bugetul central ,iar apoi autoritatile din Constanta erau obligate sa taxeze proprii cetateni ca sa poata obtina banii, capitalul necesar pentru a acoperi cheltuielile curente1

Avand in vedere ca orasul Constanta este considerat ca find orasul unde nivelul de taxare locala este unul dintre cele mai mari din Romania, atunci se poate vedea o legatura directa intre banii irositi in promovarea turismului, nivelul de taxare a firmelor cetatenilor prejudiciati cat si felul in care fiecare cetatean si firma din Constanta plateste din cauza ca lucrurile nu sunt facute asa cum ar fi trebuit!

Hotel-Jumeirah-Beach_leveltour

Pe langa aceste lucruri, asa cum a fost demonstrat in acest document , aceasta forma de promovare a turismului in perioada Iulie – 25 August pe care l- am considerat si catalogat ca fiind pagubos si dezastruos nu se incadreaza in ceea ce recomanda UE , nu ajuta hotelierii sa rezolve problemele lor si anume-aceea de a atrage in diverse weekenduri din lunile mai ,iunie ,august ,septemebrie un numar cat mai mare de turisti straini .

Totodata, mergand pe acest rationament , politica aceasta defectuoasa nu ajuta economia locala deoarece asa cum am aratat incurajeaza economia subterana ,nu ajuta economia romaneasca de niciun fel!  Este asa cum am demonstrat ca functioneza asemeni unui sistem in care „stupid people” se chinuie din rasputeri sa umple un rezervor de lichid, impingand continutul dintr-o parte in alta ,in loc sa deschida robinetele din exterior!

In concluzie, prin acest demers si expertiza jurnalistica realizata la cel mai inalt nivel de catre corpul redactional al ziarului Criteriul National, cerem autoritatilor de la Bruxelles,organelor de control din Romania sa inceapa verificarea tuturor contractelor de promovare a turismului care au fost facute pana acum , in special cele din perioada iulie- august !

Reactia ziarului Criteriul National in colaborare cu domnul cercetator Alberto Rodrigues

Surse foto : www.emaze.comwww.mayfairhotelandspa.comwww.leveltour.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

2 Comments

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo