Criteriul National

“Mucles sacanaua”, politica PSD

“Mucles sacanaua”, politica PSD
iunie 15
14:59 2018

Discuţia aprinsă de pe o reţea de socializare dintre soprana Angela Gheorghiu, pe de o parte, şi Primăria Capitalei, la ordinul Gabrielei Firea Pandele, pe de altă parte, a dezvăluit dedesubtul modului de a face politică de către social-democraţi: mucles sacanaua!

cenzura28

Expresia din limba rromani s-ar traduce prin “ţineţi-vă gura!”.

Soprana de renume mondial, Angela Gheorghiu, a criticat-o pe Gabriela Firea pentru prestaţia jenantă de pe Arena Naţională în momentul în care primarul general al capitalei a fost huiduit de aproape 20.000 de oameni, pentru că a avut tupeul să se urce pe scenă alături de Simona Halep.

Angela Gheorghiu a taxat şi urmarea acestui eveniment – ieşirea necontrolată a lui Firea pe reţeaua de socializare – şi a ţinut să menţioneze că, din cauza unor astfel de atitudini politicianiste, a refuzat titlul de cetăţean de onoare al capitalei României.

Nemulţumită că o astfel de personalitate de talie mondială şi-a permis să o crticie, Gabriela Firea Pandele, în loc să bage capul în pământ şi să tacă, a ales să arunce cu noroi în Angela Gheorghiu. Primarul capitalei a acuzat-o pe soprană că a încasat un onorariu uriaş pentru concertul pe care l-a susţinut anul trecut, aproape 144.000 de euro, şi că ar fi intervenit pe lângă Firea ca să îi fie şterse unele datorii pe care artista le-ar fi avut la ANAF.

firea-vs-gheorghiu

Răspunsul dat de Angela Gheorghiu acestei mizerii aruncată pe piaţă de aparatul de propagandă din cadrul primăriei capitalei a fost unul plin de eleganţă.

“„Ce a contat pentru mine atunci a fost faptul că respectivul concert urma să fie gratuit pentru bucureşteni şi pentru iubitorii de muzică din toata ţara (concertul fiind transmis în direct de Televiziunea Română), dar şi faptul că în seara aceea s-a cântat muzică de operă, în Piaţa Constituţiei, pentru mai bine de 10.000 de oameni. De aceea am acceptat să cânt. Datele financiare au fost negociate de impresari. Afirmaţiile cu privire la onorariul de concert sunt în afara prevederilor contractuale şi total lipsite de eleganţă. Am făcut asta şi pentru că îmi doresc şi caut să întâlnesc publicul roman de câte ori am ocazia. De pe urma concertului umanitar pentru victimele de la Colectiv, jumătate din banii pe care i-am strâns sunt încă daţi dispăruţi, deşi înteleg că între timp a fost câştigat inclusiv un proces”, a susţinut Angela Gheorghiu pe pagina ei oficială de facebook.

Soprana a demontat şi minciuna referitoare la eventualele datorii pe care le-ar fi avut la ANAF.

„Datorii la statul român nu am. Întâmplarea face că am primit recent o rectificare prin care se atestă că statul român, prin ANAF, trebuie să-mi returneze o parte din sumele pe care eu le-am plătit, autorităţile respective anunţându-mă că au greşit calculele. Sigur, am tot povestit despre păţania mea, pentru că mi se pare scandalos acest comportament abuziv, dar nu am cerut cuiva să intervină pentru nimic, m-am plâns mai mult. Mi-am plătit datoriile din România, ba mai mult decât atât, nu am nici măcar rezidenţă fiscală aici”, a concluzionat Angela Gheorghiu.

Ce reţinem din această dispută?

Că principiul reprezentanţilor PSD de a face politică este “mucles sacanaua!”. Adică, atât timp cât vă plătim, cât v-aţi luat banii, nu aveţi dreptul să comentaţi.

Acelaşi principiu de a face politică este pus în practică şi în Parlament unde social-democraţii au vândut până şi funcţii unora dintre aleşii PMP pentru a schimba tabăra – vezi cazul noului secretar executiv al Senatului, Ion Ganea, fost parlamentar PMP, acum membru al PSD.

“Mucles sacanaua” este modul de acţiune al PSD şi în teritoriu. Vrei bani, în calitate de primar al unei localităţi medii sau mici, pentru dezvoltarea infrastructurii? Ca să îi primeşti de la Consiliul Judeţean sau de la Ministerul Dezvoltării, este musai să taci, să nu critici deciziile PSD şi vei primi orice sumă doreşti.

La fel se petrec lucrurile şi între membrii de seamă ai social-democraţilor. De exemplu modul în care a fost mazilit de la conducerea Ministerului Transporturilor liderul PSD Constanţa, Felix Stroe. Acesta a primit de la Liviu Dragnea şi conducerea PSD două ministere în guvernul condus de Mihai Tudose: cel al transporturilor – ocupat de Felix Stroe şi cel al turismului.- ocupat de Mircea Titus Dobre.

Odară cu fricţiunile apărute între prim-ministrul Mihai Tudose şi Liviu Dragnea, liderul PSD Constanţa Felix Stroe a preferat să se situeze în tabăra lui Tudose. După ce premierul din Brăila a demisionat la solicitarea propriului partid, Felix Stroe a plătit cu demiterea din funcţia de ministru al transporturilor, pentru că nu a tăcut, pentru că a mişcat în front împotriva lui Liviu Dragnea, cel care asigurase două sinecuri pentru filiala judeţeană a PSD Constanţa. Din cauza atitudinii lui Stroe, în guvernul Dăncilă nici Mircea Dobre nu a mai ocupat funcţia de ministru al turismului.

La fel s-a procedat în teritoriu cu prilejul organizării mitingului PSD din 9 iunie. Funcţionarii publici angajaţi de social-democraţi au fost ameninţaţi că îşi vor pierde locul de muncă dacă vor boicota mitingul de la Bucureşti, persoanele din mediul rural care primesc ajutoare sociale au fost ameninţate cu tăierea sumelor, etc.

mucles-sacanaua (1)

O politică în care totul se rezumă la bani şi la funcţii.

În aceste condiţii, unde se mai situează interesul legitim al cetăţeanului român şi dreptul lui la un trai decent, trai care ar trebui obligatoriu asigurat de statul român conform dispoziţiilor din art. 47, alin.1 din Constituţia României?

P.S.

Art. 47 Constituţia României:

(1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.

(2) Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetăţenii au dreptul şi la măsuri de asistenţă socială, potrivit legii.

download

Redacția platformei media Criteriul Național mulțumește domnului George Marinescu pentru excelentul material trimis în exclusivitate astăzi 15 iunie 2018!

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei