Criteriul National

Muzeul Satului Dobrogean – ce părere aveți?

 Breaking News
Muzeul Satului Dobrogean – ce părere aveți?
martie 19
11:38 2017

prezentare_2

 

La reintoarcerea mea la Constanta, inspirat de experienta vestica, primele proiecte la care ma gandeam erau cele muzeale. Asa am inceput cateva schite pentru muzeul satului dobrogeam si cel al marii negre. Daca administratia locala nu a raspuns nici macar la ideile pentru proiecte simple de amenajare a spatiilor vezi si a terenurilor de sport, atunci am fost nevoit sa-mi concentrez altfel energia, singura solutie de implicare comunitara ramanad cea ONG-istica. Administratia are parca o politica de distrugere si nu una de amenajare si dezvoltare a teritoriului, asa ca ma gandesc sa enunt si sa exprim grafic cateva idei de proiecte pentru ca ce este scris, scris ramane. :-) Unul dintre muzeele cele mai reprezentative si benefice este Muzeul Satului din capitala, dar amenajari asemnatoare pot fi intalnite in mai multe zone din tara. De ce sa nu avem unul si la Constanta, ca oricum tinutul este in continua desertificare culturala.

JUSTIFICARE

tinutul Dobrogean are o istorie lunga si bogata, de-a lungul mileniilor diferite asezari cunoscand diverse forme de organizare si adaptare la mediul inconjurator. Regiunea beneficiaeaza de numeroase bogatii naturale, fapt ce a determinat utilizarea si dezvoltare mai multor tehnici de constructie si de expresie a caldirilor de locuit, de administratie, de aparare sau de cult. In vederea promovarii specificului local, un proiect al Muzeului Dobrogean ar aduce beneficii deosebite pentru generatia actuala si cele viitotare.

POZITIONARE

Relationarea muzeului propus cu orasul Constanta este foarte importanta. Accesul trebuie sa se faca usor pentru locuitorii municipiului (aglomerarea urbana cea mai mare a judetului), dar mediul inconjurator amenajarii este de asemenea foarte important fiind de evitat prezenta in zona a cladirilor inalte care pot constituii dominante contructive ce pot afecta atmosfera satului propus. Asocierea cu zona Palazu inlesneste accesul atat pentru locuitorii din oras, cat si pentru locatitatile invecitate prin relationarea apropiata cu drumul judetean. Pentru turistii din Mamaia se poate organiza o cursa cu vaporasul pe lacul Sud-Ghiol. In zona propusa, malul de pamant este la o inaltime considerabila fata de luciul apei, asa ca singura varianta este  crearea unei peninsule artificiale.

DEZVOLTARE

Din punctul meu de vedere proiectul poate porni in baza unui parteneriat de colaborare intre Directia de Cultura, Muzeul de Arta Populara si administratia locala. Eu le voi aduce la cunostinta ideile de mai sus in scris, daca nu vor fi in stare sa se puna la masa si sa dezvolta un proiect asemanator, sper sa se implice atunci si alte institutii si asociatii sau mai asteptam cativa ani pana isi vor face curaj oameni responsabili si capabili sa se implice in administratie.

incadrare

 

_a926f1a3e2a50430d6d4c21f12d47003_0

66-600x401

844_motive-dobrogene-1

3099_motive-dobrogene-3

Arhitectură-dobrogeană

casa

casa_enisala5

case-dobrogea-820x300

e51d196568047727949ebe1240f6d711

imageResize

 

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Andrei Chivu

Andrei Chivu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro