Criteriul National

Nebunia de Black Friday a trecut. Urmează altceva? CONTRA-EDITORIAL

noiembrie 23
15:46 2015

 

Ideea de a cumpăra mai mult şi mai ieftin într o anume zi este cu siguranţă o mare afacere pentru unii.Black Friday a fost de la bun început introdus ca fiind o idee de marketing. Este poate asemănător falsei şi păgânei sărbători de…Halloween. O idee tipic americănească.

black-friday-wrong-way

Ştiţi de ce mi permit să vă scriu? Deoarece,nici la ei nu e o mare sărbătoare. În timp a ajuns un pretext bun pentru marile corporaţii din State să-şi facă lichidare de stoc, înainte să sosească marfa de Crăciun sub pretextul unor reduceri infime.

Dar, din motive lesne de înţeles nu sunt eu chiar primul care observă aceste lucruri…

În ideea aceasta mi-am pus toată nădejdea de a scrie despre această nebunie generalizată pe care Sistemul o promovează cu atâta frenezie.

Iar dacă tot avem parte de marele moment Black Friday, foamea şi isteria de a achiziţiona orice cuprinde România an de an în sezonul de toamnă-iarnă. Este lucru testat şi bine ştiut că românii sunt mari amatori de oferte! Nu de alta, dar e de ajuns să se scrie OFERTĂ că un român din doi cumpară,indiferent de calitate sau…de faptul de a se documenta, ca să vadă care este de fapt preţul real al produsului,

Nu vreau să pun etichete sau categorisiri, însă oamenii sunt din ce în ce mai superficiali şi atât de hămesiţi după reduceri, încât nu mai ţin cont de nimic. Ei visează c au dat lovitura! Nu le mai rămâne decât gloria…una mincinoasă de altfel c-ar fi ” inteligenţi „!

Principiul acesta este fin speculat de toţi comercianţii, de la cei mai mici până la marile lanţuri :” Să şi cumpere ei la ofertă şi pace! Atâta contează! „.

Bineinteles că magazinele vor profita de această naivitate a românilor şi dinainte de marele moment au avut grijă să scumpească totul.

black-friday-traditions-600x499

 

Exemple vă ofer! Dacă o sa urmariţi Emag şi site-uri de genul o să vedeţi cum preţurile încep să urce cu o lună înainte de Black Friday, la fel şi în magazinele din oraş.

Alt exemplu clasic…Fiecare companie de retail are un anumit stoc de chestii uzate: produse aduse înapoi după perioada de probă, retururi, chestii uitate în service, aparate folosite la probe sau de test. Ca să completeze stocul pe care nu-l au, companiile  oferă produsele acestea populaţiei. Pe de o parte pentru că sunt conştienţi de lipsa plângerilor la ANPC şi pe de altă parte ca să-ţi dea senzaţia c-ai primit produsul la timp, dar s-a întâmplat o eroare la livrare. Dacă mai refuză şi să-ţi schimbe produsul, se…bucură de banii dumneavoastră pe degeaba.

Nu doar că încep mai devreme de data stabilită, dar unele magazine anunţă că reducerile se vor întinde şi dincolo de dată , chiar şi în week-end-ul de după Black Friday. La o privire mai atentă asupra preţurilor reduse cu 20%, 30% şi chiar 50% constaţi că, de fapt, această campanie induce în eroare consumatorii…

Pe final, în loc de concluzie aş dori să mai admit încă ceva. Dacă aproape toate magazinele care participă la Black Friday au aceeaşi politică de umflare a preţurilor înainte de „promoţii”, atunci nu mai avem decât să ne considerăm consumatori  ce suntem trataţi ca nişte animale proaste… Iar dacă şmecherii şi magazinele neagă totul, aceasta e o altă campanie orientată de profit si iniţiată de cei mai înfometaţi retaileri: românii.

Îmi exprim dorinţa ca pe viitor să boicotăm acest Black Friday, cu toate că puţină lume se informează despre aceste fenomene. Măcar să nu ne mai plângem ca n-avem bani…Nu de alta, dar urmează altceva ?

 

Surse foto archives.thedailydose.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo