Criteriul National

Noi convulsii ale crizei alimentate de către Facebook, Twitter și Russia Today în cazul alegerilor din SUA de anul trecut

Noi convulsii ale crizei alimentate de către Facebook, Twitter și Russia Today în cazul alegerilor din SUA de anul trecut
septembrie 30
11:06 2017

Cu toate aceste noi convulsii, senatorul american Mark Warner a condamnat „lipsa enormă de înțelegere” a platformei sociale Twitter dupa ce acest consorţiu a suspendat un număr de 201 conturi legate de surse cu Rusia. Organizaţia RT (anterior cunoscută drept Russia Today) a negat acuzaţiile privind folosirea de reclame pe Twitter cu scopul influenţării alegerilor din SUA.

front

Democrații americani investighează posibilul amestec rusesc în alegerile din SUA de anul trecut

Criza legată de posibila influență rusească in determinarea presedintelui SUA cunoaste alte episoade. Senatorul democrat Mark Warner, din comitetul de informații al Senatului- care a fost printre cei care au investigat cazul și l-a amplificat cu o serie de informații -a declarat că Twitter a prezentat o „enormă lipsă de înțelegere” și a solicitat prezentarea sa la comisia sa „sincer inadecvată la aproape fiecare nivel”. Warner a acuzat Twitter-ul că nu a reușit să înțeleagă „cât de gravă este această problemă, amenințarea pe care o reprezintă pentru instituțiile democratice și din nou ridică multe întrebări decât le-a oferit”.”Este mult mai mult de făcut”, a declarat el reporterilor joi, 28 Septembrie.

Comunitatea americană de informații a ajuns la concluzia că Rusia a intervenit în alegeri pentru a deteriora șansele lui Hillary Clinton și le-a impulsionat pe cele ale lui Donald Trump. Companiile media sociale-cum ar fi Twitter și Facebook- se află sub presiunea crescândă a Congresului american și a publicului pentru a oferi mai multe informații despre răspândirea propagandei și dezinformării rusești pe platformele lor.

Twitter a detaliat întâlnirile cu angajații Capitol Hill într-un postare pe blog publicată joi, 29 Septembrie. În cadrul acestui briefing desfășurat cu ușile închise a urmat o informare similară despre Facebook, care a dezvăluit la începutul acestei luni că a vândut mai mult de 3.000 de anunțuri electorale legate de o agenție rusă. Facebook a declarat că va furniza Congresului copii ale acestor anunțuri, informații despre plăți și cine a vizat anunțurile.

Congresmanul Adam Schiff, liderul grupului de opinie al Partidului Democrat din cadrul Camerei, a remarcat că descoperirile platformei Twitter par să se bazeze pe dezvăluirile Facebook și a declarat că firma are încă „o activitate importantă de făcut pentru a înțelege profunzimea și amploarea activității rusești în timpul campaniei”.

Această analiză suplimentară va necesita o investigație mult mai detaliată cu privire la modul în care ”actorii ruși și-au folosit platforma ca parte a campaniei lor de măsuri active și dacă vreuna dintre orientările pe Twitter sugerează posibilitatea unei asistențe sau a unei înțelegeri cu orice altă persoană din SUA „, a spus Schiff.

Lupta de putere…pe Twitter și Facebook

Conturile Twitter suspendate au fost legate de cele 470 de conturi legate de Rusia și de paginile pe care Facebook le-a eliminat după ce au promovat mesaje destinate să amplifice problemele sociale divizionale, cum ar fi controlul armelor, al relațiilor rasiale și ale imigrației – toate acestea fiind esențiale pentru campania lui Donald Trump.

Twitter a declarat că a identificat 22 de conturi care corespundeau cu cele partajate de Facebook ca parte a revizuirii. Twitter a găsit apoi alte 179 de conturi „legate sau interconectate” de aceste conturi, a afirmat acesta. Twitter a identificat de asemenea trei conturi legate de site-ul de știri RT, fostul Rusia Today, care a cheltuit 274.100 de dolari pe tweet-uri sponsorizate în 2016. Postarea de pe  Twitter a menționat faptul că oficialii serviciilor de informații au legat rețeaua de știri de sediul Kremlin-ului.

„Nici conturile originale partajate de Facebook, nici conturile conexe suplimentare pe care le-am identificat, nu au fost înregistrate ca agenți de publicitate pe Twitter”, au titrat o parte din americanii din blogosferă. „Cu toate acestea, vom continua să investigăm aceste probleme și vom lua măsuri cu privire la orice încălcare a termenilor și condițiilor noastre de utilizare”, și-au exprimat dorința

Constatările Facebook-ului au încurcat ambele companii de media sociale. Astfel, în ancheta Rusiei, ce e condusă de un avocat special( Robert Mueller)s- a cerut creșterea transparenței în publicitatea politică pe platformele sociale. Twitter a recunoscut astfel de solicitări și a declarat că va examina liniile directoare actuale cu „un ochi pentru îmbunătățirea lor”.

Facebook s-a confruntat cu cel mai dur control până acum. Directorul său executiv, Mark Zuckerberg și-a cerut miercuri scuze pentru că a respins inițial ideea că știrile false de pe Facebook au influențat alegerile nefiind o „idee destul de nebună”.

„A sunat ca o nebunie, a fost respingător și regret”, a scris Zuckerberg într-o postare proprie de pe Facebook, răspunzând unei pretenții din partea președintelui că platforma este „anti-Trump”. „Aceasta este o problemă prea importantă pentru a fi respingătoare.”

Dezmințiri…  a la russe

Replica nu s-a lăsat așteptată. Printr-un comunicat emis vineri, organizaţia rusă RT, acuzată de Washington că ar fi încercat să influenţeze alegerile prezidenţiale din 2016, a respins în mod sarcastic ideea că cele aproape 2.000 de mesaje postate pe Twitter în 2016 ar fi cu ceva diferite de ceea ce fac alte instituţii media.

download

„Twitter a dezvăluit nişte informaţii oribile în Congres. Că am cheltuit bani pe campaniile noastre publicitare, la fel ca orice altă organizaţie media din lume”, se afirmă în comunicat.

„Acest lucru ne forţează să mergem cu un pas mai departe şi să mărturisim că de asemenea am cheltuit bani pentru reclame la aeroporturi, în taxiuri, pe panouri publicitare, internet, la TV şi radio. Chiar şi CNN a difuzat reclamele noastre. Cumva nu ne-a trecut prin cap că, într-o democraţie dezvoltată, publicitatea media regulată poate fi considerată o activitate suspicioasă ori dăunătoare”, a completat RT.

Concluziile nu sunt clare, dar vizeaza acest razboi mediatic

Ccompania care administrează reţeaua de socializare Twitter a prezentat investigatorilor din Congresul SUA date privind reclame ale Russia Today, grup media suspectat că ar fi dezinformat în timpul campaniei electorale din anul 2016.

Twitter a comunicat că Russia Today a cheltuit cel puţin 274.000 de dolari pentru 1.823 de mesaje publicitare sau promoţionale care „în mod categoric ori potenţial au vizat piaţa americană”.În luna ianuarie, într-un raport al serviciilor de informaţii americane, RT era catalogată drept „principala organizaţie de propagandă internaţională a Kremlinului”.

usa-vs-rsia

 

Sursa foto : Alex Ansary . TV,prensaliberal – WordPress.com

Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo