Criteriul National

Noi și semenii noștri…

Noi și semenii noștri…
aprilie 12
07:47 2019

iubire_14

Motto : ” Se cuvine sa invatam si de la dusmani.”(Ovidiu)

Multe si diverse informatii cuprinde programa scolara, insa nimic despre Stiinta de a trai in Lume si printre oameni.
Nu-mi amintesc sa fi aflat dintr-un manual scolar, universitar, ca EU sunt o dualitate. Ca in mine coexista contrariile : bine-rau, frumos-urat , iubire-ura , harnic-lenes si celelalte numite si nenumite, vazute si nevazute. De proportia lor depind calitatile si defectele mele.
Si… daca aflai de mic, ce -ai fi facut ? As fi inteles drumul meu in lume , mersul Lumii . As fi invatat sa folosesc CONTRARIILE, atat cele aflate in interiorul meu, cat si cele din exterior, numite adversari-amici, in limbajul de ” ieri” : dusmani- prieteni.
Ce ne invata adversarul ?
Voi incerca sa va spun ceea ce m-a imbogatit din momentul in care am inteles existenta si importanta adversarilor, care exista atat in mod natural cat si artificial – ii inventam, dupa imprejurari .
Copiii sunt cei mai originali ” inventatori de dusmani” ! Ei se impart in tabere adverse si incep ” lupta ” . N-au invatat de nicaieri , au acesta ” stiinta” in chiar fiinta lor. Cauta in celalalt copilul ideal.
De la adversar invatam ceea ce ne lipseste pentru a ajunge egalul lui, dar si pentru a-l depasi si a-l avea sub puterea noastra. Puterea noastra este intarita de putertea adversarilor nostri !
Existenta adversarilor ne intareste pozitia. Trebuie respectati , diferenta dintre ei si noi ne imbogateste. Daca ne distrugem adversarii , ne distrugem chiar pe noi. Tot o ” distrugere” este si ignorarea adversarului, izolarea, ca noi sa ramanem uniformizati, doar multiplicati cantitativ.
Nu numai copiii inventeaza adversari, ci si oamenii mari ” cauta” un adversar pentru as verifica puterea proprie. Va amintiti ca dupa Anul ’89, cand oficial s-a declarat incheierea razboiului rece intre Est si Vest, se parea ca au disparut adversarii. Au aparut imediat sub forma teroristilor, apoi ISIS si cati altii, vazuti si nevazuti.
Tu, cel care citesti cele de mai sus, stii ca ai adversari(dusmani) ?
Banuiesti . Dusmanii nostri sunt oamenii insisi. Daca esti altfel decat ei, vei fi privit ca adversar, chiar daca tu stii ca nu-i faci si nici nu-i doresti raul. Ei te privesc ca adversar fiindca esti contrariul – esti altfel decat el – si prin tine isi vad calitatile si defectele, mai ales defectele, iar prin comparatie , vad si ceilalti. Cum, el/ei sa piarda statutul de a fi recunoscut ca ” Cineva ” ?
7
Toti cei care sunt altfel decat noi, cu alte interese si convingeri, sunt , pe fata sau in secret, adversarii nostri. Stiind acest adevar, vom fi mereu in garda, ne ambitionam sa le furam din cunostinte si sa fim cel putin la fel de tari ca si ei. Cat de importanti sunt adversarii pentru devenirea noastra !
Ar trebui sa invatam sa distingem si advesarii . Sunt cel putin tot cu atat de multe masti ca si noi, dupa cum impun imprejurarile. Adversarii cu ” masca” veseliei, mereu zambitori ,cu acel zambet de scena, au inima rea, sunt cei mai de temut, fiindca nu stii nici cum sa-i apuci, nici cum sa-i lasi.
Constientizand dualitatea din noi, invatam si sa ” CITIM” adversarii, devenind mai puternici , vom intelege rostul , sensul si scopul vietii noastre !

Sursa foto : Doxologia,Pinterest

Redacția platformei media Criteriul Național mulțumește domnului Vasile Soroceanu pentru acest impresionant material trimis astăzi 12 Aprilie 2019 în exclusivitate. Totodată, pe această cale îl asigură de statutul de colaborator permanent

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei