Criteriul National

Noua grilă de salarizare în Educație,Sănătate și Poliţie!

Noua grilă de salarizare în Educație,Sănătate și Poliţie!
septembrie 18
07:46 2016

Proiectul noii Legi a salarizării prevede creșteri semnificative în Educație și Sănătate, dar și măsuri de încurajare pentru cei care sunt dispuși să lucreze în zone geografice defavorizate.

p_95396_440x300-00-65

În cazul polițiștilor, misiunile speciale sau periculoase sunt cele care aduc sporuri însemnate.
Noua lege a salartizarii cât mai ales anexele proiectului prezintă veniturile minime și maxime de care pot dispune bugetarii, în funcție de studii, merite, vechime sau condiții de muncă. În învățământul superior, meritele pot fi recompensate din fondurile instituției.
Un medic primar dintr-o unitate clinică va avea un salariu cuprins între 5.636 de lei și 7.018 lei, potrivit proiectului legislativ. Fiecare funcție este prevăzută cu cinci grade în care salariul de bază variaza între cele două sume. O soră medicală poate avea un salariu cuprins între 1.947 de lei și 2.424 de lei.

Pentru personalul medical care lucrează în unități unde activitatea se desfășoară fără întrerupere, în trei ture, angajații pot opta fie între sporul de muncă de noapte, fie pentru un spor de 15% din salariul de bază.

Pentru zilele de weekend sau de sărbători legale lucrate, plata se dublează. De asemenea, cei care lucrează în condiții periculoase – în locuri cu surse de radiații – pot beneficia de sporuri de până la 30% din salariul de bază.

Un profesor debutant, cu studii superioare de lângă durata, va fi încadrat cu un salariu de 1.923 de lei, în timp ce un profesor cu gradul întâi, cu o vechime de 40 de ani, va putea ajunge la un salariu de 4.500 de lei.
Proiectul legislativ prevede și o indemnizație de până la 20% din salariul de bază pentru profesorii care acceptă să lucreze in localități izolate. Statutul de localitate izolată va fi stabilit printr-o viitoare hotărâre de Guvern. De asemenea, cadrele didactice care lucrează în învățământul special vor obține o majorare cu 15% a salariului de bază.

salarii-bugetari_2016011817

Profesorii vor obține salariul și în funcție de gradația de merit, care se va stabili prin examen la fiecare cinci ani. În caz de deces, familia profesorului va fi compensată cu echivalentul a cinci salarii, asigurate din bugetul asigurărilor sociale de stat.

În administrația publică, un simplu „operator, controlor de date”, cu studii medii, va avea un salariu cuprins intre 1.558 si 1.940 de lei, în timp ce un director de serviciu, direcție, filială va avea un salariu intre 6.000 și 7.000 de lei. Si aici, angajații care acceptă să lucreze în zone izolate, stabilite ca atare prin hotărâre de Guvern vor beneficia de un spor de până la 20% din salariul de bază.

Persoanele încadrate în funcții contractuale de debutant vor fi salarizate la acest nivel până la expirarea unei perioade cuprinse între șase luni și un an, urmând să dea apoi un examen de promovare în funcția, gradul sau treapta profesională imediat superioară.

Proiectul legislativ prevede o majorare cu 12,5% a salariilor personalului din penitenciare. În ce-i privește pe polițiști, un agent cu studii medii va avea un salariu de 1.617 lei, în timp ce un comisar va avea un salariu cuprins între 2.864 de lei și 3.125 de lei. Polițiștii vor beneficia, însă, de diferite sporuri în funcție de periculozitatea misiunilor lor.

Pentru cei implicați în misiuni speciale (definite ca atare de superiorii din instituție) bonusurile pot urca până la 50% din salariul de bază.

De asemenea, la pensionare, un polițist va primi un ajutor de 20 de salarii de bază. Proiectul legislativ este încă în faza inițială, urmând să capete o formă după negocierile cu sindicatele și verificările în comisiile parlamentare. Impactul bugetar nu a fost stabilit.

Presedintele Comisiei de Muncă din Senat, senatorul Liviu Pop, a anunţat recent că fondul de salarii pentru 2016, când majorarile ar trebui să intre în vigoare, ar putea fi suplimentat cu nouă miliarde de lei față de 2015 (de la 49 la 58 de miliarde). Exceptând angajații companiilor controlate de stat, numărul de bugetari din România este de 1.186.000, potrivit Ministerului Muncii.

Pragul maxim de salarizare în funcțiile înalte poate fi atins de angajații cu studii superioare de lângă durată. 4 ani sau 3 ani de facultate, după sistemul Bologna.De asemenea sunt considerate studii superioare de scurtă durată toate specializările post-universitare.

salariu

Poliție
Chestor general: min. 7.070 – max. 7.479
Chestor-şef: min. 6.143 – max. 6.874
Comisar: min. 2.864 – max. 3.125
Inspector: min. 1.947 – max. 2.141
Agent de poliție: 1.617

Administrația Publică Centrală
Secretar general: min. 8.607 – max. 9.631
Șef de departament: min. 8.369 – max. 9.364
Șef de serviciu: min. 6.874 – max. 7.692
Consilier, expert: min. 3.994 – max. 4.973

Solde pentru polițiști
Agent-şef principal – 287 lei
Agent-şef – 277 lei
Agent-şef adjunct – 267 lei
Agent principal – 257 lei
Agent – 247 lei

Sănătate
Medic primar: min. 5.636 – max. 7.018
Medic specialist: min. 3.664 – max. 4.563
Medic rezident anul VI-VII: min. 3.409 – max. 4.245
Manager spital: min. 9.364 – max. 9.905

Sursa foto : http:// google.com

Sinteză realizată de Prof.Dr.Daniel Mihai.CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu