Criteriul National

Noul codul rutier explicat 2017

Noul codul rutier explicat 2017
aprilie 12
11:07 2017

Toti posesorii de permise si participantii la trafic trebuie sa cunoasca codul rutier pentru evitarea accidentelor cu urmari grave cat si mai putin grave, a amenzilor dar si a litigiilor. Noul Cod Rutier se aplica in functie de situatiile din trafic si este valabil atat pentru pietoni cat si pentru soferi indiferent de categoria de permis detinuta.

Modificarile noului cod rutier

Pentru a fi mereu informati si la zi cu legislatia rutiera si schimbarile ce au loc in aceasta participantii la trafic sunt sfatuiti sa consulte manuale electronice ce prezinta codul rutier explicat precum Codul Rutier Mura in Gura.

1. Se interzice accesul autovehiculelor murdare pe drumurile publice

Se sanctioneaza cu 9 pana la 20 de puncte de amenda posesorii de permise care patrund pe drumurile publice cu autovehiculele murdare, deteriorand astfel partea carosabila.

2.  Anvelopele se adapteaza in functie de sezon

Posesorii de permise sunt obligati sa-si echipeze autovehiculele cu anvelope de iarna indiferent de data calendaristica daca circula pe drumuri acoperite cu polei sau cu zapada. Dupa prima ninsoare este interzisa circularea cu anvelope de vara, in caz contrar conducatorii auto risca sa fie amendati conform legii.

3. Lipsa politetii in trafic este sanctionata

Se sanctioneaza cu amenda contraventionala si puncte de penalizare (intre 9 si 20) toti conducatorii care folosesc gesturi obscene in trafic. De asemenea este interzisa adresarea injuriilor si comportamentul violent si obscen fata de ceilalti participanti la trafic.

4. Este interzisa agresivitatea la volan

Gesturile de agresiune fata de ceilalti participanti la trafic se sanctioneaza cu 6 pana la 8 puncte de amenda. In functie de gravitatea gesturilor se poate recurge si la retragerea carnetului de catre organul de politie competent. Este interzisa demararea in tromba si agresarea celorlalti conducatori prin manevre bruste,  prin nerespectarea limitei de distanta dintre vehicule sau folosirea repetata a semnalelor sonore si luminoase. Posesorilor de permise A le este interzisa conducerea pe o singura roata.

5. Este interzisa utilizarea telefonului fara dispozitivul de maini libere

Indiferent de cat de urgent este un apel telefonic acestea sunt interzise la volan fara dispozitivul de maini libere atasat. Aceasta abatere se pedepseste cu amenda de pana la 1600 lei. Cea mai frecventa cauza ale accidentelor soldate cu pagube materiale este nefolosirea dispozitivului de maini libere atunci cand va aflati in trafic.

Salvează

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu