Criteriul National

O directie in viata merita revizuita adesea. La fel si cea de la masina ta.

O directie in viata merita revizuita adesea. La fel si cea de la masina ta.
iulie 13
12:10 2021

O directie in viata este intodeauna bine sa ai indiferent de situatie si moment. Daca o urmezi sau nu, este cu totul alta problema. Insa, pentru un autovehicul, nu exista situatie in care sa nu fie importanta directia. Ea ne ajuta sa ajungem acolo unde ne dorim. Iar daca aceasta are problema, trebuie sa o rezolvam cat mai curand posibil, pentru ca nimeni nu vrea sa conduca o masina care trage intr-o anumita parte, sau si mai rau, sa faca stanga cand noi vrem sa viram dreapta punandu-va viata in pericol.

Mecanismul de directia a unei masini este compus din volan, coloanal de directie, ax volan, biela de directie si bineneteles, caseta de directie. Iar aceasta din urma este una dintre principalele componente ale unei masini si are rolul de a dirija rotile conform cu miscarea volanului. Exista casete de directie mecanice, hidraulice, electro-hidraulice sau asistate electronic.

Problemele la sistemul de directie pot sa apara din diferite motive si anume:

– schimbarea anvelopelor si neefectuarea unei reglari a geometriei rotilor dupa

– timp indelungat de la ultima verificare a sistemului de directie

– lovirea unei gropi sau lovirea unei bordure

– uzura care intervine in functie de vechimea autoturismului

Cum stim daca directia autevehicului pe care il conducem nu este in parametrii corespunzatori:

–volanul are o inclinatie, acesta nu sta drept

– dificultati la viraje

– in mers masina trage intr-o parte

– la o anumita viteza masina tremura.

Depasind pragul informatiilor din punct de vedere mecanic, specialistii atrag atentia asupra faptului ca reparatia casetei de directie ar trebui realizata doar in service-uri autorizate sa faca acest lucru si nu la orice colt de bloc, acolo unde un nene mai priceput stie sa mestereasca la o masina. Din pacate controalele care sa vizeze componenta tehnica a autoturismelor, in Romania, sunt inca putine poate chiar nesemnificative din punct de vedere statistic. Lucrurile s-ar putea schimba insa in viitor mai ales datorita faptului ca parcul auto imbatraneste tot mai mult de la an la an, numarul autoturismelor noi fiind intr-un tren usor descendent in raport cu masinile rulate si cele second-hand.

Statistic vorbind un numar important de accidente ce se petrec pe drumurile patriei ajung sa fie cauzate in mare parte de starea tehnica precare pe care autoturismele o au datorita rularii excesive si a verificarilor mult prea putine in service. Din punct de vedere economic ajungem sa bagam sume infime de bani in masini, motiv care explica si optiunea pentru alegerea masinilor second-hand la preturi incredibil de mici.

In concluzie putem spune ca fiecare merge in ce directie doreste asa cum isi propune insa o verificare temeinica realizata ocazional intr-un service auto autorizat poate creste simtitor rata sigurantei auto in traficul si asa deja sufocat de masini ce ajung sa aiba chiar si 30 de ani de activitate. Daca lucrurile se vor schimba in viitor, ramane de discutat insa aparitia motoarelor electrice si a noilor prototipuri par sa ridice pentru multi semne de intrebare serioase atunci cand vine vorba de ecologie si cat de sigure sunt acestea. Carburantii de baza raman in continuare benzina si motorina pentru o parte semnificativa dintre soferii din Romania.

Ai nevoie de un service pentru masina ta? Programeaza-te aici.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Razvan Nemesu

Razvan Nemesu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul