Criteriul National

O PLĂCUTĂ SENZAŢIE! Orchestra Filarmonică a capelei din Dresda a încântat simţurile!

septembrie 04
19:35 2015

 

  Christian Thielemann alături de pianistul Zefim Bronfmann au revenit pe scena Sălii Palatului în cadrul unui concert de excepţie. Cei doi artişti sunt cunoştinţe vechi, împreună derulând un ambiţios proiect discografic cu integrala pe DVD a concertelor lui Beethoven.

Dresda

Ansamblul german nu este la prima vizită în România, în ediţiile anterioare din 2011 şi 2013 fiind de asemenea invitaţi să susţină concerte.

De aceea acest organism viu este extrem de bine omogenizat şi s a apropiat  ca trăire şi ca ethos de spiritul enescian al Simfoniei pentru douăsprezece instrumente soliste. Cu precădere în momentele lente, elegiace ALE ACESTEI destul de cunoscute simfonii. Scoaterea în reliefa elementelor definitorii şi de sinteză ale acestui gen hibrid, unic în peisajul componistic al mijloculuin de secol al XX lea a constituit motivaţia principală al acestor artişti,De asemenea,în partea a doua a aceestui opus rubato urile cât şi mişcările giusto au fost superb sincronizate.

Palierul de semnificaţiişi de noi veleiăţi interpretative a fost de asemenea excelent exploatat de către aceşti 12membrii ai Capelei din Dresda ce au onorat aşa cum se cuvine prezenţa la această cea de a XXII a ediţie a Festivalului George Enescu.

Concertul numărul 3 ăn do minor al compozitorului Ludwig van Beethoven a fost prezentat de către acest cuplu artistic de excepţie dirijorul Thielemann ce a coordonat admirabil orchestra şi solistul Bronfmann ce a realizat o interpretare unică, solidă şi totdată creativă a acestui mult cunoscut opus.

Maiestuozitatea şi totdată sensibilitatea acestui artist au ieţit în evidenţă cu precădere în prima parte ce mi a dat impresia de o defilare în universul plin de idei şi sentimente ce caracterizează mişcarea Sturm und Drang.

Mişcarea a doua  o superbă şi neîntreruptă cantilenă desfăţurată după o cadenţă originală, plină de spectaculozitate dar şi impregnată detrări romantice asumate de către acest stilat ţi experimentat pianist.Mărturisirea de credinţă ce reprezintă una dintre cele mai frumoase şi expresive părţi lente scrise vreodată de Beethoven a fost se pare, asemeni unui arc de timp trransmisă  de către genialul compozotor acestui pianist extrem de dotat.

Pianistul a dat glas atât de firesc şi de ingenuu liniilor melodice ca într un final şi a păstrat caracterul. în pofida unor episoade răyleţe cu pronunţat caracter quasi improvizatoric.

Rondo ul final a avut darul de ainsera o melodie pe atît de simplă şi uşor de folosit, de fredonat înmulte variaţiuni agogice, ritmice , modulatorii şi timbrale. Cupletele au adus acea nuanţă de prospeţime ăn care materialul sonor a avut darul de a rrepira şi totdată de a i se da solistului capacitatea de a se etala.

Mini cadenţele ce au făcut trecerile spre alte yone depărtate modulaţional La bemol major, Fa Major, Si bemol Major, Sol Major etc au avut acelaşi efect ca şi scriitura de fugatto din prima treimea celei de a doua pşrţi a Dezvoltării.

Repriza acestei forme de rondo sonată atipice a constituit un alt prilej de admiraţie faţă de acest virtuoy al pianului, aulat dar şi recunoscut pe toate sălile de concert ale lumii. Coda acestui concert a fost realizată într o perfecţiune şi vivacitate a ritmului demnă de statutul de super star şi specialist al muzicii lui Beethoven.

Ovaţiile prelungite şi chemările repetate la rampă au încununat prestaţia.

In partea a doua, Simfonai a 6 a de Bruckner a avut o tălmăcire profundă şi specifică acestui compozitor auto didact ce s a impus în istoria muzicii prin caracterul său singular, ascetic şi totdată vizionar.

În concluzie, reîntâlnirea cu muzicienii germani ai Capelei de la Dresda a constituit un prilej de autentică sărbătoare!

 

Sursa foto ro.wikipedia.org

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro