Criteriul National

O privire de ansamblu asupra Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est

O privire de ansamblu asupra Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est
octombrie 05
16:04 2017

Toamna aceasta a adus o nouă ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est. Este  singurul festival autohton dedicat exclusiv filmului de animaţie. Ediţia cu numărul doisprezece are loc între 29 septembrie şi 8 octombrie 2017, la Bucureşti. Este centrată pe cu o temă specială: The Comics Edition, una dintre cele mai semnificative şi constante surse de inspiraţie pentru filmul de animaţie- benzile desenate.

animest-2017-poster-raluca-descends-on-bucharest-by-dave-cooper-cover-800
Invitatul special al festivalului şi cel care semnează vizualul ediţiei Anim’est 2017  este canadianul Dave Cooper, unul dintre cei mai apreciaţi artişti creatori de benzi desenate. Cooper şi -a început activitatea în anii 1990 ca ilustrator de benzi desenate underground pentru Fantagraphics, una dintre cele mai avangardiste şi respectate edituri independente americane. Ulterior a devenit cunoscut pentru picturile sale în ulei, populate de personaje feminine bizare, care sfidează convenţiile, şi pentru contribuţiile sale în animaţie – este unul dintre principalii desenatori ai sitcomului american Futurama, premiat cu Emmy, şi co-creatorul serialului animat Pig Goats Banana Cricket, difuzat de Nickelodeon. Dave Cooper va face parte din juriul competiţiilor de scurtmetraj internaţional şi film studenţesc şi va aduce la Bucureşti o expoziţie a lucrărilor sale, expresie a unui univers foarte personal, precum şi cea mai recentă carte a sa, Ripple, pentru care va fi organizată şi o sesiune specială de autografe. Cel mai recent scurtmetraj de animaţie realizat după benzile desenate ale lui Cooper şi regizat de Rune Spaans, The Absence of Eddy Table, va putea fi văzut, de asemenea, în cadrul uneia dintre cele mai aşteptate nopţi tematice ale festivalului, Creepy Animation Night. Dave Cooper a realizat posterul ediţiei 2017 a festivalului – lucrare de autor, pe care a intitulat-o Raluca Descends on Bucharest.

Pe toată durata ediţiei 2017 vor fi proiectate câteva dintre cele mai îndrăgite lungmetraje de animaţie realizate după benzi desenate, titluri cunoscute precum Persepolis, unul dintre hiturile de animaţie ale deceniului trecut, premiat la Cannes, câştigător a două Premii César şi nominalizat la Premiile Oscar şi BAFTA; Tintin et le temple du soleil .

 MVI_1381,

Aceasta este varianta din 1969, recondiţionată, urmărind aventurile îndrăgitului personaj de benzi desenate realizate de artistul belgian Georges Rémi, sub pseudonimul Hergé; sau Chico & Rita, nominalizat la Oscar şi desemnat cel mai bun film de animaţie de către Academia Europeană de Film în 2011.
Poster_GOPO

Alături de selecţia de titluri relevante pentru tema ediţiei 2017, Anim’est  a adus la Bucureşti, în buna tradiţie a festivalului, cele mai importante filme de animaţie recente. Lungmetrajul de animaţie care deschide ediţia 2017 este mult aşteptatul Loving Vincent, coproducţie britano-polonă, regizat de Dorota Kobiela şi Hugh Welchman. Având la bază viaţa şi moartea stranie a unuia din cei mai apreciaţi artişti moderni, filmul a obţinut, printre altele, Premiul Publicului la Festivalul de la Annecy 2017.

Loving Vincent aduce pe ecran universul vizual atât de caracteristic al artistului, lucrări care au devenit icon-uri ale artei moderne şi care au schimbat faţa artei. Filmul a presupus un efort considerabil. Iniţial, s-au realizat filmări reale, cu actori, apoi fiecare din cele 62.450 de cadre a fost pictat manual în ulei. Ulterior, animaţia a fost realizată în rotoscopie, produsul final fiind o îmbinare între filmări live-action şi pictură. La film au lucrat 125 de pictori din lumea întreagă, în studiouri situate în Polonia şi Grecia. Filmările au avut loc în studiouri din Londra şi Wroclaw. Timp de un an, echipa de pictori şi animatori au reconstituit opera lui Van Gogh în formă cinematografică. Cu un astfel de efort creativ şi o asemenea desfăşurare de forţe, Loving Vincent e unul din cele mai aşteptate filme de animaţie ale acestui deceniu.

Sursa foto : www.animest.netIQads

Sursa text şi video :  Fulea Dumitru Gabriel redactor Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo