Criteriul National

O scurtă cronică la filmul SF ” Primul contact” (Arrival)

O scurtă cronică la filmul SF ” Primul contact” (Arrival)
decembrie 04
18:59 2016

La fel ca orice S.F. care se pretinde că s-ar respecta, ”Primul contact” (”Arrival”) are acea particularitate de a se juca atât cu sufletul cât mai ales cu mintea spectatorilor.Totuşi, să nu vă imaginaţi că experiența din sala de cinema ar fi atât de instigatoare și emoționantă.

arrivalheader

Tentaţi veţi fi să admiteţi faptul că acest film intitulat mai mult decât sugestiv Primul contact” (”Arrival”) ar fi vreo nouă poveste de dragoste, sau vreo istorisire ce ține deopotrivă de planul afectiv, de familie, acolo unde de regulă se produc adevăratele drame.

Regizorul acestei producţii a reuşit să mute atenţia spectatorilor deoarece reuşeşte să spargă tiparul clasic, filmul pune accentul pe caractere umane și nu pe creionarea invadatorilor.  Un fel de schimbare de optică, o dorită apropiere între …om şi aceste creaturi

Subliminal, fraternizând la un moment dat cu ” civilizaţia ” extraterestră, ajunge să pledeze şi să demonstreze şi să inoculeze idei despre cine ar fi aceste creaturi şi are „darul” de a spune mai puține despre cine sunt ei și mai multe despre cine suntem noi.

Paradoxal, totul gravitează în jurul unei perechi de oameni de ştiinţă ce doresc să afle cine sunt extratereştrii şi ce anume caută pe Pământ. Nimic mai simplu de admis, chiar dacă aşa zisul răspuns al omenirii la sosirea extratereștrilor este mai degrabă catalogat ca fiind apropiere, sau ceva asemănător şi se vrea a fi înduioșător.

Recunosc deschis că preţ de 116 minute am avut de câştigat doar o pierdere de vreme dar am avut totuşi un mic lucru de învăţat, şi anume acela de a pătrunde în perceperea anumitor resorturi ale unor minţi şi suflete depărtate de Adevăr, de Lumină şi automat de Dumnezeu!

primul-contact

Filmul SF intitulat “Primul contact” este unul dintre acele producții deosebit de perfid realuzate, cu scopul derutării maselor, cu scopul propagandei cu și despre extratereștrii.
Bineînţeles că acest film bine alcătuit are forța să ne vorbească despre Louise Banks, o specialistă în lingvistică de la o universitate din nord-estul Statelor Unite, cu predispoziții și capacități de înțelegere a unor limbi foarte puțin utilizate.
Ea este angajată de guvern pentru a intra într-o navă venită din spaţiu şi de a intra în contact cu extratereştrii pentru a încerca să înţeleagă scopul vizitei lor pe Pământ. Este vorba aşadar despre o relaţie cu alte civilizaţii.
Omenirea o cunoaşte pe Louise prin prisma povestirii despre fiica sa, partea care aduce o oarecare doză de umanitate și speranță.
Personajul masculin Adams aduce profunzime şi o doză de vulnerabilitate, pe care regizorul a tot insistat să o scoată în evidenţă pe tot parcursul filmului.
De altfel,facem cunoştinţă cu o femeie îndurerată, care îşi plânge fiica pierdută. Mi-a dat de înţeles că este vorba despre o femeie care nu are nimic de pierdut.
Departe de a recomanda acest film,pot spune că nu a fost chiar o pierdere de timp deoarece nu a avut ceva atât de straniu ca să mă șocheze.
Totuși, imaginația și limbajul programatic mă determină să cred că Sistemul ne pregătește acest gen de producții bine determinat.
Personajul feminin nu are nimic de pierdut şi de aceea este gata de aventură, de a lua „primul contact” cu așa zisa civilizație extraterestră.
Oricum,de la o vreme aceste filme trebuiesc evitate spre a nu vă sminti sau cauza neplăceri.
Am reușit astfel să am un mic câștig, dar promit că nu voi mai lua parte la acest gen de filme cu mesaje subliminale. De aceea, nu vă recomand să vă duceţi la cinema special pentru o asemenea producţie…

Trailer ul oficial :

Sursa foto www.comingsoon.net,www.impawards.com

Cronică realizată de către Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanţa, redactor şef al ziarului Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo