Criteriul National

Oare câtă creativitate găsim în lucrările academice ?

Oare câtă creativitate găsim în lucrările academice ?
februarie 27
16:37 2016

AVERTISMENT!

Redacția ziarului nostru invocă articolul numărul 30 din Constituție ce precizează clar că libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public sunt inviolabile.Iar cenzura de orice fel este interzisă.

 

lucrari academice

 Furtuna declansata in randul politicienilor, din tabere formal opuse,pe subiectul  titlului de DOCTOR obtinut de foarte multi dintre ei, s-a potolit .Este ,in fond, o lupta politica , din pacate cu efecte negative
pentru cei multi care muncesc onest.
   Nu despre politica doresc sa va retin atentia , ci despre CREATIVITATE.
   Pentru a  realiza o lucrare academica originala, autorul trebuie sa procedeze ca *albina. *Aceasta insecta harnica si indispensabila vietii pe Pamant(dupa cum releva si studii recente)  extrage materia prima din
florile gradinii si campului, apoi, *printr-o arta proprie,* o preface si o digera, iesind ceva nou, mierea
  In acest mod ar trebui sa procedeze si aspirantul la lucrari originale:sa extraga principiile , legile care guverneaza un sector, sa verifice,prin experienta proprie , valabilitatea acestora in realitatile vieti,
dupa care sa aduca ceva inedit la cele deja spuse in domeniul respectiv.
Convins de momentele sale de inspiratie si de nevoia de a darui celorlalti,sa puna  "opera" in circulatie.
    In opinia noastra, cel cu o cultura generala solida si o cunoastere avansata , ar trebui sa paraseasca "dogma" si sa procedeze *altfel *: mai intai sa-i "vina" IDEEA, apoi sa  adune argumentele, sa sistematize
materialul si, in final ,  sa redacteze  lucrarea.  
Numai  dupa ce lucrarea este gata, constrans de normele practicii academice,sa caute "bibliografia". Procedand in ordinea "consacrata", ne oprim imaginatia la ceea ce au scris altii pana atunci pe  aceiasi tema . In sustinerea acestei tezei ma intreb si socot:
   
Ce-i *BIBLIOGRAFIA ? De ce nu se poate fara sa o mentionezi?*

Iata cateva posibile raspunsuri:
- este sursa de inspiratie a "autorului";
-este primul termen termenul al comparatiei cu  ceea ce se prezinta ca
-*noutate
 - e un mijloc "elegant" pentru a aduce omagii   coordonatorului lucrarii,
"opera "acestuia constituind temelia bibliografiei;il vom cita oricand  si
"din memorie";
 - un procedeu corect politic pentru a nu iesi din paradigma ( pericol de a
destabiliza "edificiul")
 -este  dovada *LA VEDERE * a plagiatului, atunci cand "s-a comis".
    Eu as renunta complet la bibliografie , invocand argumentul de netagaduit : "Dumnezeu, care le-a facut pe TOATE , nu avea certificate !"
 Trebuie sa recunoastem ca a fi creativ nu inseamna a rasturna legile Universului,. E suficient sa cunosti mai bine  mersul lumii pe o secventa si  sa evidentiezi si *alte intelesuri  la ceea ce s-a mai spus.*

*    Intr-o astfel de maniera ar trebuie vazut ceea ce apartine autorului
si ceea ce  a fost doar transcris. **                     

 Este foarte greu pentru ca , dupa cum scria Emil Cioran " Aproape toate operele sunt facute cu *strafulgerari de imitatie, **cu fiori *deprinsi de la altii si *cu extaze furate ".  *
      E bine sa avem rabdare , poate...

Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte inspiratului autor Vasile Soroceanu şi totodată, pe această cale îl asigură de colaborarea ce se doreşte a fi permanentizată !

Sursa foto :olx.ro

Sursa document : Vasile Soroceanu, vasilesoroceanu@gmail.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo