Criteriul National

Oare câtă creativitate găsim în lucrările academice ?

Oare câtă creativitate găsim în lucrările academice ?
februarie 27
16:37 2016

AVERTISMENT!

Redacția ziarului nostru invocă articolul numărul 30 din Constituție ce precizează clar că libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public sunt inviolabile.Iar cenzura de orice fel este interzisă.

 

lucrari academice

 Furtuna declansata in randul politicienilor, din tabere formal opuse,pe subiectul  titlului de DOCTOR obtinut de foarte multi dintre ei, s-a potolit .Este ,in fond, o lupta politica , din pacate cu efecte negative
pentru cei multi care muncesc onest.
   Nu despre politica doresc sa va retin atentia , ci despre CREATIVITATE.
   Pentru a  realiza o lucrare academica originala, autorul trebuie sa procedeze ca *albina. *Aceasta insecta harnica si indispensabila vietii pe Pamant(dupa cum releva si studii recente)  extrage materia prima din
florile gradinii si campului, apoi, *printr-o arta proprie,* o preface si o digera, iesind ceva nou, mierea
  In acest mod ar trebui sa procedeze si aspirantul la lucrari originale:sa extraga principiile , legile care guverneaza un sector, sa verifice,prin experienta proprie , valabilitatea acestora in realitatile vieti,
dupa care sa aduca ceva inedit la cele deja spuse in domeniul respectiv.
Convins de momentele sale de inspiratie si de nevoia de a darui celorlalti,sa puna  "opera" in circulatie.
    In opinia noastra, cel cu o cultura generala solida si o cunoastere avansata , ar trebui sa paraseasca "dogma" si sa procedeze *altfel *: mai intai sa-i "vina" IDEEA, apoi sa  adune argumentele, sa sistematize
materialul si, in final ,  sa redacteze  lucrarea.  
Numai  dupa ce lucrarea este gata, constrans de normele practicii academice,sa caute "bibliografia". Procedand in ordinea "consacrata", ne oprim imaginatia la ceea ce au scris altii pana atunci pe  aceiasi tema . In sustinerea acestei tezei ma intreb si socot:
   
Ce-i *BIBLIOGRAFIA ? De ce nu se poate fara sa o mentionezi?*

Iata cateva posibile raspunsuri:
- este sursa de inspiratie a "autorului";
-este primul termen termenul al comparatiei cu  ceea ce se prezinta ca
-*noutate
 - e un mijloc "elegant" pentru a aduce omagii   coordonatorului lucrarii,
"opera "acestuia constituind temelia bibliografiei;il vom cita oricand  si
"din memorie";
 - un procedeu corect politic pentru a nu iesi din paradigma ( pericol de a
destabiliza "edificiul")
 -este  dovada *LA VEDERE * a plagiatului, atunci cand "s-a comis".
    Eu as renunta complet la bibliografie , invocand argumentul de netagaduit : "Dumnezeu, care le-a facut pe TOATE , nu avea certificate !"
 Trebuie sa recunoastem ca a fi creativ nu inseamna a rasturna legile Universului,. E suficient sa cunosti mai bine  mersul lumii pe o secventa si  sa evidentiezi si *alte intelesuri  la ceea ce s-a mai spus.*

*    Intr-o astfel de maniera ar trebuie vazut ceea ce apartine autorului
si ceea ce  a fost doar transcris. **                     

 Este foarte greu pentru ca , dupa cum scria Emil Cioran " Aproape toate operele sunt facute cu *strafulgerari de imitatie, **cu fiori *deprinsi de la altii si *cu extaze furate ".  *
      E bine sa avem rabdare , poate...

Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte inspiratului autor Vasile Soroceanu şi totodată, pe această cale îl asigură de colaborarea ce se doreşte a fi permanentizată !

Sursa foto :olx.ro

Sursa document : Vasile Soroceanu, vasilesoroceanu@gmail.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo