Criteriul National

Omul între „centriped” și „centrifug”

Omul între „centriped” și „centrifug”
februarie 02
19:31 2019

images
Fiecare dintre noi , o data in viata, s-a crezut ca este „Buricul Pamantului” si ca toate vor veni spre el, ca la un centru al Lumii !
Viata reala,printre oameni, corecteaza repede imaginatia noastra si , dupa un soc, intelegem ca Realitatea bate visul. Replierea in gand si fapta ne va permite cunoasterea si faurirea propriului drum.
Si… totusi, care ar fi, in esenta, calea pentru a trai o viata implinita ,care pare imposibila pentru multi ?
Da, exista atatea solutii cati oameni sunt.

Fiecare isi construieste drumul sau , chiar daca da vina pe altii atunci cand il rataceste.
Sa pornim de la un exemplu simplu , la indemana tuturor : aproape toti fumatorii declara ca au incercat ,macar o data ,sa se lase de fumat , dar nu-au avut VOINTA.
Au reusit doar aceia care au inteles ca fapta de a te lasa de fumat cere , pe de o parte, VOINTA, iar pe de alta parte, GANDIRE asupra consecintelor fumatului. Majoritatea au esuat in intentia de a se lasa de fumat fiindca vointa si gandirea s-au dezbinat. Acesti oamenu au abandonat GANDIREA , ramanand condamnati la inertie.
Vrei sa faci ceva, ai vointa, treci la pasul urmator, gandeste cum s-ar putea realiza si pune in fapt gandul voit. Aceasta-i triada reusitei ! Framantarea in minte a multiplelor solutii, cu avantaje si riscuri, paralizeaza gandirea ,iar vointa „pierde”examenul la Scoala vietii.
Din ce cauze se intampla ca foarte putini sunt cei care reusesc ?
Fiindca nu au ajuns sa cunoasca Legea de baza a existei umane , care poate fi rezumata astfel : dezbinarea dintre vointa si gandire este consecinta DUALISMULUI din noi . Acest dualism este exprimat prin DOUA FORTE : forta centripeda, in virtutea careia socotim ca totul ni se cuvine, ca Lumea este creata pentru noi, cu alte cuvinte sa luam mereu de la ceilalti fara sa dam, si, forta centrifuga , in virtutea careia tot ce exista pe lume , exista pentru altii. Altfel spus , actioneaza in noi ,cu potente egale, Egoismul si Altruismul.
Cheia reusitei in viata este de a lupta pentru a mentine ECHILIBRUL intre aceste doua forte care stapanesc natura umana. Acest echilibru este exact ca atunci cand, aflat la volanul masinii, conduci pe un drum cu multe curbe : cand te apropii de curba , trebuie sa reduci viteza si sa permiti fortei centripede sa te atraga spre INTERIOR, iar, cand ajungi in mijlocul imaginar al curbei, sa accelerezi, pentru a face posibila actiunea fortei centrifuge, care te va readuce spre EXTERIOR, pe directia inainte ,pe sensul tau de mers.
hqdefault
Cine nu a dobandit „stiinta”de a lucra cu cele doua forte, va parasi carosabilul, si, prin asemanare, drumul vietii va fi ratacit.
Iata de ce e absolut necesar sa fim cumpatati in viata .Sa stim sa primim, dar si sa dam. Se si spunem : „Esti atat cat daruiesti ! „Totul trebuie sa ramana in echilibru, altfel NATURA , cu puterea sa nebanuita, va restabili ARMONIA, insa mijlocul folosit este totdeauna radical.

Sursa foto :https//google.com

Redacția platformei media Criteriul Național mulțumește domnului Vasile Soroceanu pentru acest material trimis astăzi 2 Februarie 2019 în exclusivitate.Totodată,pe această cale îl asigură de statutul de colaborator permanent

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei