Criteriul National

Optimizare SEO sau PPC Marketing? Care este strategia potrivita pentru afacerea ta?

Optimizare SEO sau PPC Marketing? Care este strategia potrivita pentru afacerea ta?
august 10
16:09 2018

Atunci cand doresc isi promoveze afacerea, cei mai multi antreprenori din mediul virtual aleg sa dezvolte fie strategii de optimizare SEO, fie campanii Pay Per Click Marketing (PPC). In urmatoarele randuri vei putea afla diferentele dintre cele doua si vei putea decide care dintre ele se potriveste mai bine afacerii tale.

PPC Marketing

Aceasta strategie online presupune campanii sponsorizate pe diferitele platforme de unde doresti sa atragi potentialii clienti. Astfel, poti targeta consumatori din Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube si alte platforme. Modul de functionare este foarte simplu: pentru fiecare click pe care il inregistreza reclama ta, vei plati o suma care se calculeaza automat in functie de competitia pe acel cuvant, rata de click pentru anunt, relevanta anuntului si a site-ului si alti factori predefiniti.

Fiind un proces foarte precis, campania PPC prin Google Ads iti ofera o cota de piata ce corespunde sumei pe care esti pregatit sa o platesti. Daca bugetul alocat nu-ti permite sa acoperi un minimum de 25-30% din piata de cautari, nu vei putea calcula cu exactitate rezultatele campaniei, iar norocul va juca un rol important in atragerea potentialilor clienti. Astfel, daca suma de care dispui poate acoperi numai 4-5% din numarul de cautari, utilizatorii care iti acceseaza site-ul pot deveni clienti sau nu, iar veniturile rezultate nu iti vor acoperi si costurile campaniei PPC in acest caz. Daca vrei sa testezi eficienta unei campanii PPC in Google Ads, va trebui sa investesti suficient cat sa acoperi un volum reprezentativ de cautari. Numai asa vei putea sti daca investitia va fi amortizata, in cat timp se va amortiza si ce rezultate vei avea in urma acestei campanii.

Pentru a castiga cat mai mult, Google ofera o varianta foarte simpla de PPC marketing tuturor antreprenorilor din online, astfel dezvoltandu-se o concurenta foarte mare pe multe domenii de activitate. Cei mai mari participanti, care investesc chiar si zeci de mii de euro lunar in campanii Google Ads, au rezultate pe masura, iar cei care participa la aceasta competitie cu sume mici pornesc cu sanse foarte mici de succes, ajungand sa piarda rapid bugetul de marketing. Cele mai competitive domenii, printre altele, sunt cele de Fashion, IT, mobilier, electronice, iar sansele de succes ale unui jucator nou pe aceste segmente de piata sunt aproape nule.

Optimizare SEO

Al doilea tip de listare in motoarele de cautare, pe langa cea sponsorizata, este cea naturala, iar tot mai multe branduri au sesizat lipsa prezentei lor in rezultatele organice pe care le ofera Google utilizatorilor. combinat cu un CPA (Cost per Aquisition) mult mai bun la optimizare SEO decat in cazul PPC, a determinat majoritatea companiilor sa faca investitii majore si in strategiile de optimizare SEO.

In prezent, serviciile de optimizare SEO inca sunt tratate ca procese tehnice, iar cei care le ofera nu pun foarte mult accent pe analiza business-ului, branding, marketing clasic sau identificarea profilului clientilor. Google, pe de alta parte, acorda din ce in ce mai multa importanta experientei utilizatorului pe site-ul tau, iar pozitionarea oglindeste acest lucru. Tocmai de aceea, orice specialist SEO ar trebui sa stapaneasca notiunile de marketing clasic si sa aiba experienta antreprenoriala pentru a putea intelege corect atat afacerea ta, cat si piata si competitia din respectivul segment.

Necesare, insa insuficiente, actiunile de optimizare On-Page si analiza de backlink-uri sunt singurele pe care pun accent cei mai multi “profesionisti” care ofera servicii SEO. In prezent, brandurile care nu spun o poveste clientilor si care nu se disting prin imagine si valori au sanse nule de reusita. Tocmai de aceea, activitatea de optimizare SEO trece din zona proceselor pur tehnice in cea a comunicarii cu impact, a marketingului online.

In prezent, serviciile performante de optimizare SEO ofera mult continut de calitate, comunicare de brand si de produs sau serviciu, apropierea consumatorului de brand si fidelizarea clientelei, iar precizia acestor procese este definita de detaliile tehnice.
Diferentele dintre PPC marketing si optimizare SEO

Fiind strategii care folosesc tactici si tehnici diferite pentru a bifa obiective asemanatoare si a atinge acelasi scop, diferentele majore dintre campaniile PPC si optimizarea SEO sunt urmatoarele:

– costurile unei campanii PPC sunt mult mai ridicate decat cele investite in optimizare SEO, insa rezultatele sunt vizibile imediat. Pe de alta parte, aceste rezultate pot fi negative in cazul PPC, iar profitul sa apara abia dupa a treia achizitie, in cazul in care clientii pot fi fidelizati. Astfel, justificarea unei campanii PPC se face in functie de domeniul de activitate al business-ului.
– dat fiind procesul specific, optimizarea SEO nu poate fi impartita in “campanii” sau “perioade”. Astfel, fiecare actiune SEO contribuie pozitiv la pozitionarea website-ului tau in Google Organic, iar rezultatele sunt de durata (nu dispar la finalul campaniei, ca in cazul PPC). Cu toate acestea, primele rezultate de impact pot aparea chiar si dupa 6 luni, astfel incat punctul de Break Even, in cazul magazinelor online, poate fi atins dupa 12-16 luni.
– efectele unei strategii de optimizare SEO nu se limiteaza la atragerea traficului pe website, ci genereaza si brand awareness, stabilitate, prezenta online si o experienta de calitate a utilizatorului pe site-ul tau, tocmai de aceea timpul scurs pana la aparitia rezultatelor este mai mare, insa aceste rezultate sunt de durata.
– costul mult mai mic al strategiilor SEO fata de campaniile PPC se traduce intr-un ROI (Return of Investment) mult mai bun pentru optimizarea SEO.
– dat fiind procesul foarte facil de creare si gestionare a campaniilor Pay Per Click, este mult mai greu sa gasesti o agentie SEO de calitate decat servicii PPC bune.
– cea mai buna strategie, care sa ofere atat rezultate rapide, cat si de durata, ar fi sa apelezi simultan la ambele tipuri de servicii, insa va trebui sa aloci un buget foarte mare.

Comentarii

Comentarii

Tags
Share

Despre autor

Andreea Paul

Andreea Paul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu