Criteriul National

Patru companii au depus oferte la licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov – Industrie Feroviara

Patru companii au depus oferte la licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov – Industrie Feroviara
octombrie 12
21:16 2020
​Patru operatori economici au depus oferte la licitația organizată de SRCF Brașov pentru reconstrucția podului și amenajare albie, km 17+318, linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului (pod CF din comuna Budila). Podul de pe linia Brașov – Întorsura Buzăului s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.

Cele patru companii sunt:
Asocierea GDO MOV IMPEX SRL (lider de asociere) – SC AVRIL SRL – ARCADA COMPANY
Asocierea SC ENERGO CONSTRUCȚII CIVILE ȘI INDUSTRIALE SRL (lider de asociere) – SC ENERGOSTEEL ART SRL – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE MUREȘ S.A.
Asocierea CONSTRUCȚII ERBAȘU SA (lider de asociere) – VAHOSTAV–SK, a.s. – ABED NEGO COM SRL
Asocierea SC CONFER GROUP SRL (lider de asociere) – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL – SC RADARIA SRL.

Valoarea totală estimată a contractului este de 26.025.733,86 lei, fără TVA. Finanțarea provine de la bugetul de stat.

În perioada următoare, comisia de evaluare a SRCF Brașov va analiza documentele de calificare/propunerile tehnice şi financiare, pentru desemnarea ofertei câștigătoare.

Etape parcurse până în prezent:
- 26.09.2019 – 29.07.2020 – derulare contract pentru elaborare expertiză tehnică, DALI și proiectare, inclusiv obţinerea tuturor documentaţiilor tehnice ṣi economice, precum ṣi aprobǎrile necesare (aviz CTE SRCF Braṣov, aviz CTE CNCF, Ordin Ministru al MTIC)
- 12.09.2020 – lansarea licitației pentru obiectivul: Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318, linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului
- 09.10.2020 – termen limită de depunere și deschiderea ofertelor

Despre pod și linie

Podul de cale ferată dintre Hărman și Budila s-a prăbușit pe 30 iunie 2018 sub forța apelor râului Tărlung care au atins cote și debit rar întâlnite.

Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50 – 60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și peste 10 ani călătorii au fost transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie 2017 devenit Regio Călători).

Sunt șase opriri între Brașov și Întorsură, orașul din Covasna celebru pentru temperaturile scăzute. Toate trenurile aveau rang Regio și cel mai scurt timp de parcurs este de 49 de minute. Cea mai mare distanță între două opriri este de 11 km, între Hărman și Budila.

Linia 403 Brașov – Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul