Criteriul National

Personalizările, un refresh al artei în secolul XXI

Personalizările, un refresh al artei în secolul XXI
februarie 04
18:48 2019

Dacă am sta și am analiza extrem de obiectiv un creator de modă, putem spune că el este un individ care a plecat de la un concept basic (un element vestimentar sau un obiect) pe care l-a contextualizat după o viziune și creativitate proprie. Deci, într-un sens foarte simplist, dar adevărat, creatorul de modă este un individ care-și „personalizează” creativitatea pentru mase. Dar, evident, el rămâne în continuare un om al artei și un om care face artă.

Arta a suferit de-a lungul secolelor mai multe schimbări radicale de înțeles și a dus la multe teorii estetice, de aceea, în mare, se poate spune că nimic nu poate fi o operă de artă, fără ca cineva să-i acorde acest statut. Cu alte cuvinte, un business de personalizări nu este el în sine o artă, dar devine artă odată cu aplombul clientului care-și dorește un X obiect personalizat după o viziune proprie. Business-ul nu este lipsit de creativitate, imaginație si viziune, doar că, aceste 3 elemente nu vin de la afacere în sine, ci vin de la client. În această situație, clientul devine „omul artei”, deoarece el acordă „un anumit staut” și o anumită însemnătate tricoului personalizat sau puzzle-ului magnetic personalizat, spre exemplu.

Reconstrucția socială de astăzi, tradusă ca o paradigmă tehnologică, acordă liberă exprimare atât vizual, cât și palpabil, a aprope oricărei idei, spre exemplu prin intermediul unui puzzle personalizat magnetic. Puzzle-urile există în societăți de mai bine de 400 de ani, în continuare sunt un bun mijloc pentru copii și adulți să le folosească în scop recreativ, dar și ca mijloc pentru dezvoltarea cognitivă.

În prezent, datorită avansului tehnologic, un puzzle personalizat poate fi un diferit și plin de însemnătate cadou. În câteva minute, cei de la Copyzone, pot crea un puzzle personalizat magnetic cu poza preferată de cuplu a clientului și să mai fie și în formă de inimă, deoarece vine Valentine’s Day.

Industria textilă este arhiplină, uzată, secată și comună, în cele mai multe cazuri. Se aude tot mai des faptul că „nu mai ai ce să cumperi” și că „toate arată la fel”. Multe business-uri de haine au început din motivul suprasaturației de kitsch-ul tot mai pregnant în această industrie.

O alternativă poate fi apelul la o firmă de personalizări, precum Copyzone. Orice idee, model, print, text sau chiar toate la un loc, pot fi brodate / imprimate / cauciucate pe tricouri personalizate albe sau colorate. Originalitatea poate fi imprimată de către cei de la Copyzone pe orice tricou (orice culoare), fiecare client fiind propriul „om al artei”.

Indiferent că este vorba despre un obiect achizițioant pentru propria persoană sau un cadou pentru cineva drag, orice idee originală și creativă poate fi redată de Copyzone pentru a crea un element (tricou, puzzle, cana, perne etc.) distinct față de ceea ce se găsește la magazinele de duzină.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Roxana Dascalu

Roxana Dascalu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei