Criteriul National

Peste un milion de români din Italia, încurajați să lupte împotriva muncii la negru

Peste un milion de români din Italia,  încurajați să lupte împotriva muncii la negru
august 31
09:07 2015

În contextul în care Italia găzduiește peste un milion de români, iar majoritatea dintre ei lucrează la negru”, Confederația Națională a Antreprenorilor Mici și Mijlocii (C.A.P.I.M.E.D.) lansează campania “Vreau să lucrez legal în Europa mea!”, prin intermediul căreia luptă împotriva muncii “la negru” și a sclavagismului modern, fenomen care a prins amploare în țările Uniunii Europene.

Potrivit Confederației, femeile din România, care lucrează în străinătate, sunt mai predispuse la abuzuri de acest gen decât bărbații, iar majoritatea româncelor lucrează ca “badante” (termen folosit de italieni pentru persoanele care îngrijesc bătrânii din Italia). Mai mult decât atât, autoritățile italiene arată că peste 62% dintre badante lucrează la negru, 24 de ore din 24, în condiții, de multe ori, umilitoare.

C.A.P.I.M.E.D. îi atenționează pe românii care vor să lucreze în Italia că muncă fără acte nu oferă protecție socială din partea Statului, iar acceptarea unui loc de muncă “la negru” poate avea consecințe foarte grave, cum ar fi traficul de persoane, sechestrarea, violul și exploatarea până la epuizare. Totodată Confederația le cere românilor care vor să plece să muncească în Diaspora să se informeze foarte bine cu privire la firmele de recrutare, deoarece autoritățile din Italia au primit foarte multe plângeri referitoare la exploatare prin muncă sau sechestrare și înșelăciune. În cadrul proiectului, C.A.P.I.M.E.D. va realiza o listă a firmelor de intermediere care prezintă un grad mare de risc și un ghid de bune practici pe care trebuie să-l urmeze românii care vor să lucreze în Italia și care să-i ferească de abuzuri din partea angajatorilor.

“Am lansat această campanie în contextul în care există o comunitate foarte mare de români care lucrează în Italia, în fapt, cea mai mare din Europa, și au nevoie să fie reprezentați foarte bine în raport cu autoritățile italiene și cu angajatorii. Ce este îmbucurător, românii au început să-și cunoască drepturile dobândite ca urmare a aderării României la Comunitatea Europeană, mulți au început să nu mai accepte să lucreze fără acte și vor să fie respectați așa cum merită. Confederația va iniția, în viitorul apropiat, și alte proiecte prin care va continua lupta și împotriva altor fenomene grave la care sunt supuși românii din Italia, iar pe termen lung, vom lansa proiecte prin care românii stabiliți în Uniunea Europeană pot deveni antreprenori, își pot deschide o afaceri și pot concura de la egal la egal cu cetățenii din acele țări”, declară Andrei Carmen Luminița, președintele Confederației Naționale a Antreprenorilor Mici și Mijlocii, stabilită de 25 in Italia si de 6 ani prezenta Sicilia.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo