
Multe voci din mediul online romanesc, dar si international indica un potential “final” pentru piata de marketing afiliat. Tendinta clientilor de a accesa direct magazinele online de produse, faptul ca aceste magazine online isi promoveaza produsele in mod paralel cu cele ale afiliatilor, lipsa unor elemente de personalizare a ofertelor prezentate de catre afiliati sunt doar cateva dintre motivele pentru care piata de afiliere pare a nu mai reprezenta o oportunitate pentru cei care activeaza in acest domeniu. In fapt, care este adevarul in ceea ce priveste aceasta piata?
Oamenii se bazeaza in continuare pe recomandari!
Cu toate ca magazinele online se promoveaza intens prin propriile reclame platite de pe Google AdWords, clientii nu achizitioneaza direct, ci mai degraba bazandu-se pe recomandarile persoanelor in care au incredere. De multe ori, actiunea este una de moment, fiind influentati de continutul pe care il citesc, asa ca, marketingul afiliat inca rezista si o face destul de bine. In plus, afiliatii care stiu cum sa-ti elaboreze strategiile de atragere a clientilor pun accentul pe partea de mobil, optimizandu-si continutul pentru dispozitivele portabile. Nu trebuie sa fim speriati de valoarea CPA, care pare din ce in ce mai competitive, mai ales in conditiile in care nivelul concurential nu este la apogeu. Atat timp cat oamenii vor avea nevoie de produse minune de slabit, de jocuri pentru mobil si de electronice ieftine, marketingul afiliat va rezista.
Platformele de afiliere trebuie sa fie deschise catre o colaborare reciproc avantajoasa!
Atat timp cat doleantele si necesitatile afiliatilor nu sunt luate in considerare de catre retele de afiliere, sansele unei comuniuni reciproc avantajoase par de domeniul fantasticului. In timp ce retele de afiliere gestioneaza extrem de dezavantajos pentru un afiliat modul in care le ofera acestora comisoanele si produsele spre marketare, afiliatii trebuie sa identifice solutii din ce in ce mai rapide de a promova oferta unui produs de care beneficiaza si ceilalti afiliati. Nu exist oferte personalizate, desi, pana la urma, un afiliat care este bazat pe ceea ce stie, poate sa castige oricand lupta cu ceilalti competitori.
Sunt monedele virtuale noul “golden buzz” pentru platformele de afiliere?
In conditiile in care clientii sunt din ce in ce mai deschisi catre modalitati de plata care sa le permita sa economiseasca, sansele ca monedele digitale sa fie din ce in ce mai utilizate in tranzactiile online cresc. Desigur, nu discutam despre o astfel de alternativa pentru piata romaneasca, care in acest moment nu permite nici macar platile directe in valuta, dar, la nivel mondial, acesta este un trend care creste in popularitate. In fond, piata de marketing afiliat trebuie sa aiba parte de cat mai multe posibilitati de atragere a clientilor prin satisfacerea nevoilor curente ale acestora. Iar daca platile pe mobil sau in criptomonede sunt preferatele acestora, nu este mai bine sa fiti pregatiti din timp?
Retelele de social media sunt la fel de puternice ca in anii trecuti (daca nu si mai puternice), oamenii au in continuare nevoie de solutii minune, iar recomandarile sunt la fel de importante pentru a cumpara un produs. Asa ca, da, in 2018, piata de marketing afiliat o sa ramana la fel de stabila ca pana acum!