Criteriul National

POEZIE POSTMODERNĂ! Marioneta de Mona Lisa

octombrie 30
10:29 2015

 

 MARIONETA

  poezie semnată de către Mona Lisa

Marioneta

Și corpul, mărginit de movuri acute,
mi-e opac.

Umbrele, abia perceptibile,
stau într-o aparentă letargie.

Chem o salvare, le duc la spital.
Mă tem că-s apatice
în sistem voluntar.

Se descompune și ipocrizia
de-atâta ignoranță,
cucuveaua strigă:
„Gen, asta-i aroganță!”

Nu-i nimeni în mine
prea bun sau prea rău.
Mă lupt doar cu umbrele
ce-mi fac un cavou.

Orgoliile produc vasodilatație
cauzată de slăbirea fibrelor
ordinarelor minți faimoase.

Tu stai și tot privești…
hai că mă scoți din minți!

Poporul e cu fundu` n sus:
maneaua-i noua doină,
iar trendul e coana Chirița
cu scobitoarea între dinți.

Se poartă parvenitismul,
modestul e nebun!
Infatuatul îmbracă umbrele
unui aristocrat păgân.

Nu mai intrați în teatru,
dramaturgia e-n drum!
Biletul este gratis,
destinația acum.

Noul Zdreanță e femeia:
ferfeniţele-i atârnă,
nu s-a mai spălat de-o lună,
așteptând un ceas și două
un cocoș să facă ouă.

Ce urmează mă întreb?
Să naștem îndobitocirea
conștient?

Arta a murit cu totul,
noi slăvim doar nătângeala.
Kitch-ul e la rang de cinste,
căci e moca abureala.

30 octombrie 2015

În numele întregului corp redacțional al ziarului Criteriul Național trebuie sămulțumim talentatei autoare. De asemenea,așa cum bine v ați dat seama, marioneta ce activează în cangrena societății actuale posedă acea capacitate de a ne hipnotiza, de a ne subjuga!

Decrepiții și toate lichelele expuse se regăsesc atât de bine în această radiografie cu caracter permanentizat! Influența stilului abordat, vădit impresionat și aducând acea notă de prospețime, de nou, ăn care suflul postmodern își etalează caracteristicile conferă acestei creații ORIGINALITATE!! Toate aceste considerente sunt poate sărace iar cuvintele sunt destul de puternice în a ilustra starea și setul de trăiri ce a rezonat cu această incursiune în universul mundan!

De aceea, peisajul cultural actual este trist. Sinistru de-a dreptul, în pofida faptului că, e drept, au existat şi există şi acum oameni care au încercat să reziste vremurilor şi hotărârilor aberante ale administraţiei locale şi judeţene.De aceea Dumnezeu să le dea după sufletul lor…

Oricum, acest gen de creații se doresc a fi ADEVĂRATE SEMNALE DE ALARMĂ, BORNE LUMINOASE într un univers în care Arta, Binele și Frumosul au cam devenit o rara avis!

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro