Criteriul National

,,Politicienii constănteni sunt asemenea unor găuri negre pentru economie si cultură”

decembrie 31
19:26 2015
POZA_ARTICOL
Constanţa, oraş port de peste trei sute de mii de locuitori, a suferit în epoca postdecembristă probabil cel mai mare regres cultural dintre toate oraşele mari de provincie. Nu există din păcate în acest sens o analiză concretă a Ministerului Culturii sau o statistică simplă a consumului de cultură, dar cred că este foarte vizibil acest fapt şi nu mai este nevoie de nicio demonsraţie. Istoria veche de peste două mii de ani a oraşului este prea puţin prezentă în subconştientul colectiv iar instituţiile de cultură au fost comasate si subfinanţate, administratia locală reușind să ucidă astfel cultura locală, ceea ce îi face pe locuitori uşor de manevrat din punct de vedere politic sevindu-le înjositor bătrânilor alimente de sărbători si autorizaţii de lanţuri de şaormerii, saloane erotice şi mall în parc celorlalte vârste.
2
,, Dacă vorbeşti cu pereţii este posibil să auzi un ecou, dacă incerci sa vorbeşti cu politicenii constănţeni ai impresia că te lovești de un vid. Ei absorb sunetele unui discurs, dar nu înflorește nimic în mintea lor. Din păcate ne-am obişnuit cu această imagine de cocină a oraşului si ne mulţumim cu tot mai puţin din partea administraţiei: asfaltări și autorizarea supermarketurilor pentru a ne satisface cu precadere instinctele primare -mâncare, distracţie (tv), sex şi odihnă. În paralel cu ,,bogatul stil de viaţă al cetăţenilor” s-au dezvoltat averi uriaşe ale unora care cu ,,inteligenţă” au pus mâna pe multe terenuri, imobile sau au întreprins fel de fel de activităţi economice în lipsa autorizatiilor așa cum o demonstrează procurorii constănţeni sau controalele recente pe care primăria obligată le întreprinde după momentul Colectiv.
Cu excepţia centrului istoric, în mare parte igienizat (dar dominat încă de ruine) şi a falezei neamenajate, zone ce nu reprezintă mai mult de 2-3% din suprafaţa urbană, in rest oraşul este un covor urban insalubru dominat de poluare auto, spaţii verzi neîngrijite, maşini parcate pe trotuar, animale vii sau decedate, faţade neîngrijite, transport în comun neelectrificat. Oraşul duce de asemenea o lipsă acută de parcuri, terenuri pentru sport şi joacă si piste velo. Centrul istoric din păcate nu coincide cu centrul geografic al localităţii (dezavantajul oraşelor-port) aşa că cei mai multi dintre locuitori sunt departe de săraca ofertă culturală şi de agrement pe care acesta îl oferă, neavând in apropierea locuirii lor o altă alternativă pentru promenadă. ne declară dezamăgit arhitectul Andrei Chivu.
blvd. Tomis
Oraşul are un potenţial uriaş, dar din păcate nici administraţia şi nici comunitatea nu doresc să şlefuiască tezaurul pe care îl avem. Nu doar ca nu am fost în stare să realizăm noi edificii monumentale, cu exceptiea mall-ului care a nenorocit parcul, dar nu suntem în stare nici măcar să păstrăm ce am moştenit de la predecesorii nostri. Bulevardul Tomis, fost bulevard Carol la început de secol XX, era o superbă zonă de promenadă învecinată cu grădina Maxim Gorki. În clipa de faţă, majoritatea monumentelor sunt în paragină, copacii netoaletaţi le acoperă complet și zona este dominată de un resutaurant libanez cu două terase uriaşe pe trotuar pe ambele părţi ale carosabilului, deasupra restaurantului fiind amenajat un uriaş salon erotic.Aşa ne respectăm noi istoria și cultura, am dat ce aveam mai de preţ pe mâna libanezilor și a celor care administrează saloane erotice.
Se pot face transformări importante în oraş, dar dacă locuitorii nu înțeleg că trebuie să se implice în administraţie şi politică, nu ne paşte un viitor strălucit pentru că în politică sunt aceeaşi oameni de multă vreme şi au demostrat deja calităţile de ,,distrugători”.
ce am fost, si ce am ajuns…
castel
Sursa foto : google.com, http://unsingurminut.blogspot.ro/

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro