Criteriul National

Portretul robot al tânărului turist român în anul 2015

Portretul robot al tânărului turist român în anul 2015
mai 05
07:18 2015

La ora actuală, tinerii reprezintă 20% din piața mondială a turismului, iar procentul crește de la an la an, potrivit ITB World Travel Trends Report 2013/14.

„Aproximativ 30% din clienții Christian Tour sunt tineri. Mai mult, se observă o creștere a numărului de vacanțe efectuate de tineri într-un an, implicit și o creștere a bugetului de vacanță anual. Deși aleg cazări mai modeste ca buget, cu mic-dejun sau self catering, tinerii turiști români obișnuiesc să cheltuie sume suplimentare la destinație pentru diverse sporturi de agrement, distracție, excursii sau închirieri de autoturisme”, a declarat Marius Pandel, CEO Christian Tour.

Conform datelor celui mai mare tour operator de vacanțe charter din piața autohtonă, tânărul turist român are de obicei două vacanțe scurte, de tip city-break, în Europa, și o vacanță de vară de șapte până la 10 zile în Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania. Cheltuiala medie pentru un sejur este de aproximativ 300 – 350 euro/persoană (cazare și transport).

Tinerii amatori de vacanțe din România călătoresc frecvent în grupuri de opt până la 10 persoane și aleg vile de închiriat în totalitate. Optează frecvent pentru transportul individual (mașină proprie) sau autocar. Aleg transportul cu avionul doar pentru destinații mai îndepărtate care implică și traversări cu feribotul sau durate foarte lungi de condus (insula Creta, Rodos, Antalya, orașe și stațiuni din Spania). Un grup e adesea compus din băieți și fete în egală măsură, dar ele aleg și ei plătesc. Tinerele sunt cele care se ocupă de chestiunile operaționale (alegerea cazării, rezervarea, alegerea serviciilor opționale).

Potrivit unor studii internaționale, scopul tinerilor care călătoresc e să vadă locuri noi, să viziteze obiective turistice și să își facă prieteni, nefiind deranjați de absența vieții de noapte a orașelor sau stațiunilor în care ajung. În schimb, conform datelor Christian Tour, tinerii români optează pentru destinații cunoscute, ca acelea din Grecia, Turcia, Bulgaria și Spania, dar se orientează către orașele și stațiunile din aceste țări unde există viață de noapte intensă și unde găsesc și cazări accesibile ca buget.

Destinațiile preferate ale tinerilor turiști români sunt Laganas (Zakynthos), insula Mykonos, Ibiza (Spania), Magaluf (Spania), Nidri (Lefkada), Rodos Town și Faliraki (Rodos), Cavos și Corfu Town (Corfu), Kemer (Antalya), Hersonissos, Agios Nikolaos și Malia (Creta).

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo