Criteriul National

Portul din Dover s-a redeschis pentru a permite şoferilor de camioane blocaţi în Regatul Unit să părăsească ţara – International

Portul din Dover s-a redeschis pentru a permite şoferilor de camioane blocaţi în Regatul Unit să părăsească ţara – International
decembrie 23
08:15 2020
Portul din Dover s-a redeschis în noaptea de marţi spre miercuri, slăbind puţin cordonul sanitar care strânge Marea Britanie după anunţul descoperirii unei noi tulpini a virusului SARS-CoV-2, informează AFP, citată de Agerpres. Redeschiderea urmează unui acord pentru a depăşi criza la care au ajuns Londra şi Parisul pentru a permite şoferilor de camioane blocaţi în Regatul Unit să părăsească ţara pe baza unui test COVID-19 rapid. Această decizie care atenuează ameninţarea unei penurii de produse, după ce mii de camioane au fost blocate în Anglia ca urmare a suspendării timp de 48 de ore a transportului însoţit de marfă anunţată de Franţa, de care Marea Britanie este foarte puternic dependentă.

Totodată, în cursul serii de marţi, Franţa şi Belgia au anunţat o uşoară relaxare a anumitor restricţii introduse după anunţarea duminică a răspândirii rapide în Marea Britanie a acestei noi tulpini a virusului care provoacă COVID-19, a cărei rată de transmisie este cu 40% până la 70% mai mare, conform informaţiilor furnizate de Londra.

Franţa va autoriza începând de miercuri, sub rezerva unui test COVID-10 negativ, revenirea în Marea Britanie a cetăţenilor săi şi a persoanelor cu domiciliul pe teritoriul său sau în UE, precum şi a celor care „trebuie să realizeze deplasări esenţiale”. Belgia şi Olanda au adoptat măsuri similare.

Eurostar a anunţat, de asemenea, reluarea circulaţiei trenurilor sale miercuri pentru „călătorii din Marea Britanie cu destinaţia Europa continentală”, care rămâne supusă unor „condiţii”.

Franţa va anunţa, de asemenea, măsuri care să permită reluarea transportului de marfă miercuri, potrivit unei surse diplomatice.

Comisia Europeană recomandase mai devreme în cursul zilei de marţi ca statele membre ale UE să faciliteze reluarea traficului pentru a „evita întreruperea lanţului de aprovizionare” şi pentru „călătorii esenţiale”, recomandare care are ca scop facilitarea revenirii acasă a mii de cetăţeni UE şi britanici.

Germania, asemănător altor zeci de ţări care au întrerupt legăturile cu Regatul Unit, nu a anunţat o relaxare a restricţiilor impuse până pe 6 ianuarie, similar deciziei adoptate de Spania.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul