Criteriul National

Premieră în România: 3 mașini electrice la startul Super Rally București

octombrie 22
13:06 2019

Mai sunt doar cateva zile pana la ultima etapa Super Rally, una dintre cele mai importante competitii de viteza din Romania. Astfel,  sambata, 26 octombrie, pe Soseaua Kiseleff se vor alinia la start cei mai experimentati piloti, intr-un spectacol de neuitat.

Organizatorii au confirmat faptul că și austriacul Manfred Stohl, campion mondial de raliuri, se va număra printre concurenții de pe traseul de concurs special amenajat pe șoseaua Kiseleff, unde publicul va avea accesul gratuit.

Odată cu apariția primei mașini electrice de curse din România, prezentată publicului amator de sporturi de viteză încă de anul trecut de echipa Kaufland e-Rally Team, Federația Română de Automobilism Sportiv a intrudus  în acest an și Clasa Electrică în cadrul campionatelor de super rally și de viteză în coastă.

Sorin Ghisoi, pilot cu ștate vechi în sporturile de viteză, a condus bolidul electric în cadrul a 11 etape în 2019, plecând acasă cu 11 trofee de Locul I, fără niciun abandon.

În așteptarea ultimei participări din acest an, la Super Rally București, care va avea loc pe 26 Octombrie 2019, Sorin Ghisoi concluzionează: „A fost un an bun, mă așteptam să întâmpinăm mai multe probleme cu mașina aceasta aflată încă în etapa de teste. Suntem pionieri pe acest drum și nu ne este ușor, dar ne-am asumat acest rol și mă bucur că reușim performanța de a ne situa de fiecare dată mai sus de jumătatea clasamentului, în cadrul fiecărei etape. Chiar dacă la Clasa Electrică decocamdata suntem singurii omologați de FRAS, mașina reușește performanța de a surclasa în jur de 30-40 mașini puternice la fiecare concurs. Ca și anul trecut, echipa Kaufland e-Rally Team a dat tot ce a putut și în 2019, dar sunt convins că și eu, dar și fiecare dintre colegii mei mai avem încă de dat. În 2018 am fost deschizători de drum, în 2019 am participat în 11 competiții și am venit acasă cu 11 trofee și fără niciun abandon, iar pentru 2020 îmi doresc performanțe și mai mari și sunt convins că așa va fi.” încheie Sorin Ghisoi, multiplu campion național la competiții de viteză pe traseu montan.

Piloți cunoscuți precum Dan Gartofan, Lucian Răduț, George Vintilă și Ovidiu Zaberca au încercat experiență adrenalinei fără poluare oferite de prima mașină electrică de curse din România, pilotând-o încă în etapele ei de început. Unicat în lume, la bază fiind un VW Golf GTI Cup Ediție limitată, mașina KERT are zero emisii și zero poluare.

Printre cei care s-au mai bucurat de senzațiile tari ale bolidului electric, dar și de adrenalină fără poluare, se număra și tenismena Ana Bogdan, luptătorul MMA Ion Pascu și polițistul Marian Godină.

Proiectul Kaufland e-Rally Team este dezvoltat de echipa Cox Motorsport, sprijinit de Kaufland România și promovat de HTag PR. În colaborare cu inginerul francez Marc Areny și echipa lui de specialiști internaționali de la EV România, prototipul rezultat i-a surprins pe iubitorii sporturilor de viteză cu performanțe peste așteptări, surclasând, în cadrul competițiilor, mașini puternice conduse de piloți cu experiență în motorsport.

Următoarea întâlnire cu prima mașină electrică de curse, dar și cu cea care deschide drumul, tot electrică, pilotată de Mihai Beldie, are loc pe 26 octombrie 2019, în cadrul Super Rally București, organizat de Mihai Leu și echipa sa de la AMC Racing. De asemenea, publicul se va delecta și cu electrica adusă de Manfred Stohl, celebrul pilot austriac.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Alexandru Razvan

Alexandru Razvan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei