Criteriul National

Prezentarea filmului ”Două Lozuri”

Prezentarea filmului ”Două Lozuri”
octombrie 21
07:18 2016

Comedia românească cunoaște cu adevărat un reviriment deoarece, prin această producție paleta stilistică a filmelor  românești se îmbogățește semnificativ. Iar acest lucru, în calitate de cinefil, poți proba deoarece chiar și Două lozuri nu are cum să nu vă placă!

doua_lozuri

Ca și iubitor al celei de-a șaptea arte, am remarcat imaginea clară, pură cât mai ales scenariul original, izbutit cât și jocul actorilor plin de savoare și umor. Totodată, acest film se distinge printr-o evoluție surprinzătoare a evenimentelor devoalată prin utilizarea de cadre largi, explicative.

Pe toată durata filmului am avut senzația că nu degeaba m-am născut în România. Dar, această experiență o puteți avea și dumneavoastră în același timp sentimentul acela nobil, frumos în care noțiunea de patriotism sălbatic  nu ne lasă deloc să ne plângem  de milă, ci ne face să ajungem la una dintre concluziile la care acest film  pledează pentru țara noastră.

Ceea ce nu știm, dar totodată se poate proba e faptul că  că actorii filmului sunt debutanți,deoarece au urmat cursurile școlii de actorie actoriedefilm.ro și acest film e lucrarea de final de an. E dovada că românul reușește să speculeze orice ocazie de a scoate și realiza chestii de calitate cu resurse puține, iar creativitatea nu se împiedică în orice obstacol mărunt.

Două lozuri este un film românesc, adevărat, autentic, cu trei din actorii români  preferați: Dorian Boguță pe primul loc pentru rolul din Lovebuilding, Papi pentru rolul din Acasă la tata – recomand cu căldură și acel film și nu în cele din urmă pe cel al charismaticului Don Juan- Dragoș Bucur deoarece asigură mereu sarea și piperul și în această spumoasă comedie.

Cei trei actori care fac tot filmul, Dragoș Bucur, Dorian Boguță și Alexandru Papadopol – joacă demențial. Demențial,natural și veritabil. Dialogul lor – pe alocuri picant fix cât trebuie – are tonul și acea caracteristică de a fi plăcut de către generația tînără. Iar, ca să înțelegeți mai bine acest aspect, pot să vă spun că această producție nu are nimic fals, nimic „americănesc”, nimic forțat în jocul celor trei. Iar personajele secundare și toată atmosfera acțiunii se desfășoară alert, logic și cu naturalețe.

Recunosc deschis că la cîteva scene am râs cu lacrimi sincere.Iar finalul este apoteotic, gen „nu se poate, asta-i chiar culmea!”Iar dovada cea mai bună au constituit-o și reacția sălii care a fost una adecvată, prin multele hohote și chiuituri ce au răsunat plăcut în sala de cinema.

Nu vreau să par critic și nici să vă răpesc timpul, așa că vă recomand această comedie romînească ce merită văzută deoarece un lucru este cert. Schimbul de mentalități și generații se face într-o manieră deosebită, deoarece puțini pot transcede și înțelege că există chiar multe umbre de  tristețe într-o comedie românească.

În ceea ce-l privește pe tânărul regizor Paul Negoescu, domnia sa se detașează cu lungmetrajul Două lozuri ce este cu siguranță o replică izbutită adusă izvorului și umorului a la Caragiale.

2

Este poate unul dintre filmele autohtone gustat de public, fapt care însă nu-i descalifică umorul justificator, fie el de calitate, pur grosier în scopuri moralizatoare – sau chiar educative.

Pe final, ca ultim argument de culoare aș vrea să vă expun o scenă ce poate vă va marca. Există multe scene inteligent orchestrate, precum cea a controlului de poliție; în plus, filmul nu se dezice din a arăta exact ceea ce incrimina personajul Pompiliu. ” E ALBĂ ! ”

Evident, dacă și în viață pornim de la această premisă, fără să credem că ar fi totul exagerat, oare ce ne împiedică să evoluăm sau mai bine zis cât de mult?

Răspunsurile acestea o să le puteți afla vizionând această producție deosebită.Pe mine, m-a convins și această prezentare este rodul acestor impresii vii, puternice lăsate asupra mea…

 

Trailer-ul oficial

Sursa foto : protv.ro

Prezentarea a fost realizată de către Prof.Dr.Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro