Criteriul National

Prezentarea filmului Gold- ” Goana după aur” 2016

Prezentarea filmului Gold- ” Goana după aur” 2016
februarie 17
12:44 2017

 Motto : ” Sacra aura fames”

goana

Acest film redă clasica poveste a visului american, a dorinței nestăvilite de a căuta și de a obține cu orice preț bogăție,faimă, notorietate ce o conferă acest metal prețios-aurul.

Am avut plăcerea și ocazia să vizionez lungmetrajul semnat de Stephen Gaghan intitulat “Goana după aur”. Această producție aduce în prim plan povestea unui căutător de aur- Kenny Wells – interpretat magistral de către versatilul actor Matthew McConaughey, care încearcă să îşi îndeplinească un vis pe care îl are încă din copilărie.

Acţiunea se petrece în anul 1988. Domnul Kenny este un om de afaceri urmărit mai mereu de ghinion. Traversând o perioadă îndelungată caracterizată cu probleme financiare grave, el nu se dă bătut, în sensul că nu dorește în ruptul capului să se angajaze. După atâtea și atâtea dezamăgiri, fiind rugat de către prietena sa de a avea un loc de muncă, eroul va găsi resurse pentru o soluție extremă, una care îi va aduce notorietate. Partenera sa de viață Kay este interpretată deosebit de artistic de către Bryce Dallas Howard va fi personajul rațional, cu picioarele pe pământ pe toată desfășurarea filmului, indiferent de statutul social căpătat sau de starea emoțională a fiecăruia.

Fiind moștenitorul pe linie paternă a acestei meserii, Kenny va urma crezul său transpus prin memorabila replică „Dacă îți vinzi până și visul, atunci cu ce mai rămâi?”

Totuși , această încăpățânare îi va aduce succesul mult dorit, în pofida faptului că el este un prieten al whiskey-ului și al țigărilor. Iar ocazia propice îi este dată de un vis al unui loc minunat cu zăcăminte de aur. Convins că nimic nu e hazardat, îşi foloseşte ultimii bani proveniți și din amanetarea ceasului soției sale pentru a pleca în Indonezia. Acolo, Kenny se întâlneşte cu controversatul Michael Acosta interpretat cu multă însuflețire de Édgar Ramírez- un explorator care cunoaşte foarte bine regiunea. Deşi iniţial Acosta nu crede în planurile lui Wells, în cele din urmă, este convins de Kenny să pornească într-o aventură în jungla indoneziană pentru a descoperi… mult râvnitul aur.

Confruntându-se cu numeroase probleme, cei doi nu renunţă, având convingerea că vor găsi ceea ce caută.

În cele din urmă vor obține ceea ce vor căuta și vor intra chiar în atenția multor antreprenori și magnați, iar firma va fi listată și de bursa new-yorkeză. Datorită încăpățânării și a modului excentric de a se purta va suferi mari pierderi, atât în ceea ce privește afacerea cât și în plan personal.

Un episod plin de lecții și învățăminte este acela în care va cunoaște un alt excentric, tânăr de data aceasta , cu care va încheia un parteneriat care se va dovedi unul de succes, în condițiile în care, omul cel mai de încredere se va dovedi unul dintre ce mai mari trădători.

Filmul nu are o desfășurare spectaculoasă, dar are acea forță interioară de a reda se inspiră din fapte reale, ilustrând scandalul BRE-X din mineritul canadian. Principala activitate a acestei asociaţii canadiene de explorări miniere s-a desfăşurat în regiunea Busang, situată în provincia indoneziană Kalimantan Timur de pe insula Borneo. Scandalul s-a declanșat de la informaţiile false conform cărora această regiune deţinea cele mai mari zăcăminte de aur din lume.

263207-gold-0-230-0-345-crop

Din punct de vedere al imaginii, filmul are cadre spectaculoase.Fără a fi monoton ca evoluție, cheia acestui film se bazează pe raportul dintre aparențe și esențe, în felul că nu oricine cu caracter sâcâitor poate fi o persoană dificilă, și nici orice binevoitor poate fi un confident sau un binefăcător.

M-au impresionat limbajul și modalitatea de a ilustra care sunt specifice societății americane. Chiar dacă tuturor celor din jurul său le este greu să lucreze cu el pentru atingerea visului său – pentru public, aceestea constituie o trăsătură de bază, una cu trimiteri psihologice. Se abordează chiar și o sferă de entertainment, menită să descrețească frunțile în anumite momente .

Vă recomand acest film să îl urmăriți deoarece cu siguranță veți rămâne plăcut avea de înțeles.

Trailer- ul oficial :

Sursa foto Cinemagia

Cronică realizată de către Prof.Dr.Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro