Criteriul National

Prezentarea filmului Il viaggio (Banat)

Prezentarea filmului Il viaggio (Banat)
aprilie 12
11:09 2016

„Banat (Il Viaggio)” („Călătoria”) – este singurul film italienesc  care a făcut parte din cadrul secţiunii “Settimana della critica/ Săptămâna Criticii”) de la Festivalul internațional de la Veneția, ediția a 72-a. Acest film reprezintă însă și România în contextul în care o parte din acțiune se desfășoară în țara noastră, iar în distribuție este și actorul român: Ștefan Velniciuc, în vreme ce Ada Solomon este coproducător.

banat

Acest prim lungmetraj al tânărului regizor Adriano Valerio relatează povestea unei emigrații în sensul opus celei obișnuite,nu din România în Italia, ci din Italia în România, în căutarea unui loc de muncă și a fericirii. Este vorba de povestea unor tineri – Ivo și Clara – aflați în plină criză: dezamăgiți de viața din orașul în care trăiau, din Bari, din sudul Italiei, cei doi ajung să accepte un loc de muncă … chiar în România, care – surprinzător – le oferă oportunitățile care în țara lor natală nu mai există.

Adriano Valerio este unul dintre cei mai talentați tineri regizori italieni. Scurtmetrajul său “37°4 S” a câștigat în anul 2013 Mențiunea Specială la Festivalul Internațional de Film de la Cannes şi a fost remarcat în peste 60 de festivaluri internaționale. Lungmetrajul său de debut „Banat (Il Viaggio) / Banat (Călătoria)” a avut premiera mondială, în toamna anului trecut. Apoi, a câștigat Premiul de Argint în cadrul Festivalului de Film European şi African de la Luxor, din Egipt, Premiul Corso Salani pentru Cel mai bun lungmetraj la Festivalul de Film de la Trieste, dar și Premiul pentru Cea mai bună imagine în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Tirana, din Albania.

Pelicula îi are în rolurile principale pe Edoargo Gabbriellini și Elena Radonicich, iar Piera Degli Esposti și Ștefan Velniciuc interpretează rolurile cheie ale poveștii filmului în Italia, respectiv în România.

Filmul urmăreşte povestea unor tineri aflați în plină criză: un moment suficient de apăsător îi privează pe Ivo și Clara de libertatea de a visa. Sunt doi străini care își împart bunele și relele vârstei de 30 de ani, precum și dezamăgirea față de tot ce îi înconjoară. Clara a ieșit dintr-o relație de lungă durată și e pe cale să își piardă locul de muncă. Ivo este șomer, iar frustrările îl împing spre o decizie radicală.

Filmările au fost realizate în 2015, scene importante fiind turnate în România la Voinești (Târgoviște) și la malul Mării Negre.

Nu lăsaţi să vă scape acest film!

Trailer

Sursa foto : www.news.ro

Prezentare oferită de către Prof.Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanţa, redactor-şef al ziarului Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo