Criteriul National

Prezentarea filmului John Wick

Prezentarea filmului John Wick
martie 03
12:37 2017

john-wick-chapter-2-poster

După cum ați fost, cea de-a doua parte a filmului John Wick debutează în aceeași atmosferă ca ți prima parte. Dintr-un alt punct de vedere, este mai puțin o caracteristică de sine stătătoare decât un fel de fugă în viitor, chiar dacă ideea de bază nu e deloc modificată.De fapt, elementul comun rămâne același personaj dornic de a se răzbuna pe lumea pestriță a mafioților ruși cu care publicul este familiarizat și se rezumă atât de frumos în prima parte a filmului.

Și tocmai dorința de a relua și de a recapitula e specifică a acestui personaj John Wick, personajul capabil să rostească doar câteva cuvinte. Fostul asasin mafiot rămas văduv este magistral interpretat de fața tăioasă și deosebit de expreivă, de inflexibilă a lui Keanu Reeves. Actorul canadian e cunoscut pentru rolul Neo din trilogia Matrix. Este în continuare cotat printre primii zece actori ai Americii, după „Top Ten of America’s Favorites Stars“.

Partea întâi

După ce băieții răi îi ucid cățelul la care ținea, el se hotărăște și iese din această organizație. Numai că acest act se va dovedi o trădare și firul evenimentelor vor fi deosebit de sângeroase, pline de răzbunare și de scrîșnete de oase… Sfârșitul primei părți a filmului e unul dintre cele mai sălbatice.Într-un tricou alb, cu pete de sânge, personajul principal este mânat de setea de răzbunare. Ucide câțiva ruși, apoi își reactualizează relațiile mai vechi, face rost de armament la greu și omoară alți ruși din aceeași mafie. Per total ar fi cam 50 de oameni, el fiind rănit superficial, dar rezistă. Până la urmă se răzbună pe fiul tânăr al mafiei ruse, care îi dorise mașina și îi omorâse cățelul.

Partea a Doua

Acum suntem cu toții prinși în aceeași viteză nebună. Partea a doua e intitulată simplu, John Wick Chapter și distribuită de Freeman Entertainment continuă peripețiile asasinului profesionist John Wick. În urma recuperării iubitei sale mașini greu de descris furată de mafia rusească și după rezolvarea pașnică a tuturor problemele avute odinioară cu aceștia, eroul ajunge în alte complicații cu mafia italiană condusă de Santino D’Antonio ( interpretat de  Riccardo Scamarcio).

Filmul abundă de violențe, de dialoguri previzibile și de o desfășurare monotonă și destul de neatractivă a evenimentelor. Succesiunea cadrelor este una interesantă, coloana sonoră fiind una care salvează întru câtva prestigiul acestei pelicule.

Totuși, schimburile de replici sunt de cele mai multe ori fără însemnătate și fără greutate. De la început până la final, light-motivul răzbunării este pigmentat de împușcăturile (în față) și de bătăile în plină stradă, ca și cum asta ar fi absolut… normal.

De asemenea, pe tot parcursul filmului se remarcă multe lucruri care gravitează în jurul valorii acestui super-asasin, care face apel la minte, eventual povestea apocrifă a domnului T care solicită să plătească polițe în stânga și în dreapta.

Chiar dacă cele o sută douăzeci și două de minute vi se vor părea poate prea lungi, sunt și scurte secvențe care vă vor deconecta, în special cu concertul de muzică clasică care schimbă atmosfera, sau apariția prietenului cel mai bun al lui John – câinele, de care știm că e atașat încă din primul film. Acum, prietenul necuvântor are o apariție ceva mai fioroasă, demnă de un asasin.Tot un plus sunt imaginile cu Roma și Vaticanul cât și introducerea limbajului semnelor.

johnwick

Pe lângă Keanu Reeves în John Wick, în acest film evoluează câțiva actori pe care i-am apreciat în alte filme sau seriale. Astfel sunt Laurence Fisburne (Superman), Lance Reddick (Fringe)care îl interpretează pe Charon, managerul hotelului Continental și Ian McShane (Blackbeard în Pirații din Caraibe) – în rolul lui Winston, proprietarul hotelului Continental. Totodată , singura prezență agreabilă este cea a tinerei Ruby Rose (cunoscută pentru rolul său din Orange Is The New Black) cât și a lui Peter Storman (Prison Break), însă cu o apariție scurtă. Rapper-ul Common are un rol episodic  întruchipîndu-l pe agentul de pază Cassian.

Trailer :

Sursa foto ComingSoon.netIndieWire

Prezentarea redactorui șef al ziarului Criteriul Național- Daniel Mihai

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro