Criteriul National

Primele 3 lucruri pe care trebuie sa le stii daca vrei sa-ti cumperi o barca

Primele 3 lucruri pe care trebuie sa le stii daca vrei sa-ti cumperi o barca
februarie 28
14:23 2022

Inca din copilarie, foarte multi oameni au o atractie deosebita fata de apa. Balacelile cu prietenii, pescuitul cu parintii, precum si intinderile nesfarsite ale marilor ii fac pe multi dintre copiii de ieri sa fie adultii de azi care sunt pasionati de navigatie. Ar face orice si ar da oricat pentru a se bucura de libertatea pe care o ofera o iesire pe apa.

Cei care strang ban pe ban pentru a-si cumpara o ambarcatiune trebuie sa cunoasca insa cateva lucruri importante inainte de a face pasul cel mare. Iata ce este important de stiut la momentul achizitionarii unei barci:

  1. Categorii diverse de permis in functie de apa pe care se navigheaza

Nu se poate conduce o ambarcatiune de agrement de peste 5 CP fara a avea un permis, care se obtine in  urma unui examen ANR. Sunt mai multe categorii de permis, in functie de care se poate naviga pe diverse ape:

  • Permis categoria C – un permis barca din aceasta categorie reprezinta primul pas in navigatia pe mare. Cu un astfel de permis se poate naviga pe mari si oceane pana la 6 mile marine fata de tarm;
  • Permis categoria B – este cu un pas mai sus fat de cel anterior, in sensul ca prin intermediul sau pasionatii de aventuri in larg isi pot largi orizontul cu maximum 24 de mile marine fata de uscat;
  • Permis categoria A – All Zone – permite accesul pe toate apele interioare, dar si pe toate marile si oceanele din lume;
  • Permis categoria S – pentru navigatia cu vele – sailing. Orice ambarcatiune cu vele, care este dotata cu motor pentru manevra, necesita un astfel de permis, ce se poate obtine la finele cursurilor oferite de o scoala de navigatie.

Intretinereabarcii costa destul de mult

Atunci cand cineva ia in calcul sa achizitioneze o barca trebuie sa se gandeascanu doar daca bugetul ii permite sa o achizitioneze, ci si daca isi permite sa o intretina.

Costurile de intretinere pentru o ambarcatiune pot fi destul de mari, comparabile cu cele de intretinere a unei case, de exemplu: cu timpul vor aparea lucruri de schimbat la barca, in caz ca se strica, se plateste impozit la stat, in fiecare an, sunt revizii, e nevoie de schimbarea filtrelor, a uleiului etc.

Pe langa toate aceste cheltuieli, se plateste si o asigurare RCA sau CASCO, ce poate ajunge la o valoare de 2000 euro pe an, in cazul unei barci medii, de dupa 2008.

Este nevoie de un loc de depozitare

Evident ca o barca trebuie depozitata in conditii adecvate. Cine dispune de o curte generoasa si de un loc special amenajat, isi poate depozita barca cu pescaj mic, urcata pe peridoc. In cazul barcilor mai mari, insa, trebuie lasate intr-o marina, iar preturile pot fi mai mari de 100 euro pe pentru metrul liniar de barca.

Cei interesati de cursuri navigatie pentru a-si conduce propria barca pot afla mai multe informatii de la Skipper Academy. Specialistii ii vor ajuta sa faca fata tuturor provocarilor de pe ape si sa-si implineasca visul de o viata.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul