Criteriul National

Probleme ce pot aparea cand folosesti servicii bancare online

Probleme ce pot aparea cand folosesti servicii bancare online
septembrie 15
14:22 2021

Dupa ce a intrat ferm in viata noastra, internetul este folosit acum nu numai pentru a comunica si cauta informatii felurite “aflate doar la un click distanta”, ci si pentru a face achizitii si transferuri de bani. Bancile tin pasul cu vremurile actuale si ofera clientilor lor servicii bancare pe net tot mai performante si mai atractive.

In esenta, serviciile bancare pe internet reprezinta un soi de “banca de acasa”. Scopul principal al operatiunilor bancare accesibile de pe internet este acela de a efectua tranzactii bancare in orice loc convenabil clientilor unde exista internet, fara a mai fi nevoie de a merge in mod fizic la o sucursala bancara traditionala. Tot ce ai nevoie se rezuma la un calculator sau un smartphone si o conexiune buna de internet. 

Elemente pe care merita se le ai in vedere cand efectuezi operatiuni bancare online

Primul si cel mai important aspect la care se gandesc multi oameni cand este vorba de un cont bancar online este siguranta datelor. Sistemul de securitate trebuie actualizat periodic, ca sa nu mai amintim de necesitatea efectuarii unor operatiuni regulate de intretinere preventiva. La urma urmei, hackerii pandesc din umbra. Sunt infractori moderni intotdeauna gata sa fure banii din conturile bancare ale clientilor, motiv pentru care este nevoie de informaticieni priceputi in domeniul bancar care sa fie macar cu un pas inaintea hackerilor.

A doua problema importanta de care clientii se lovesc in folosirea serviciilor pe net este lipsa unei interfete intuitive, una care sa fie usor de inteles de catre orice utilizator de cont bancar online. Aceasta este o frana puternica in dezvoltarea unui sistem mai avansat de servicii bancare digitale in tara noastra.

O alta provocare pentru sistemul bancar actual este aceea ca nu toate resursele online functioneaza constant. Exista inca anumite intreruperi si esecuri in functionarea aplicatiilor financiare de acest tip. Foarte des, oamenii se plang ca sistemul de internet banking functioneaza defectuos, fapt ce se petrece de multe ori fix in momentul in care trebuie ca ei sa efectueze operatiuni urgente.

Exista insa si banci care ofera servicii prin internet de calitate premium. Banca Romaneasca este una dintre acestea.

Este un lucru sigur ca deschiderea de conturi bancare online si operatiunile desfasurate de la distanta, prin internet, vor atrage tot mai multi clienti si vor creste in continuare cererea pentru achizitionarea de carduri bancare virtuale. 

In viitorul apropiat, conform specialistilor, acest tip de servicii bancare online va deveni unul extrem de popular inclusiv in Romania. Asistam la niste transformari uriase in aceasta perioada, care schimba colosal aspectul tuturor bancilor inclusiv in tara noastra, ca si peste tot in lume, iar Banca Romaneasca nu face exceptie.

Cu ajutorul serviciilor de banking online clientul poate:

• plati facturile;

• vizualiza istoricul tranzactiilor (platilor) efectuate;

• vizualiza soldurile conturilor si cardurilor;

• efectua transferuri oriunde doreste;

• deschide si inchide depozite;

• realiza si retrage fonduri din depozite;

• primi mesaje SMS de informare bancara.

Principalele beneficii ce rezulta de aici sunt urmatoarele:

  • economii la comisioanele bancare; tranzactiile virtuale sunt fie complet gratuite, fie costa semnificativ mai putin decat daca ar fi efectuate fizic, intr-o sucursala bancara clasica;
  • venituri suplimentare rezultate din dobanzi bonus la depozitele la termen;
  • independenta fata de activitatea unei sucursale bancare traditionale; serviciile de internet banking functioneaza continuu, fara pauze de pranz si weekend;
  • economisirea timpului;
  • confirmarea prin SMS, notificarea prin e-mail a tranzactiilor
  • eliminarea riscului de infectarea cu coronavirus in aceasta perioada dificila de pandemie.

Cateva sfaturi utile pentru utilizatorii de servicii internet banking oferite de specialisti clientilor:

  • sa se utilizeze programe licentiate si software antivirus;
  • sa se introduca o parola complexa pe gadgetul folosit la conectare (laptop, tableta, telefon);
  • sa se schimbe parola periodic (maxim la 3 luni);
  • sa nu se dezvaluie parola catre alte persoane;
  • sa fie alese servicii bancare online cu protectie suplimentara (sa existe coduri SMS pentru fiecare operatie);
  • sa se apese cat mai rapid butonul „iesire” dupa efectuarea operatiunii bancare online respective.

Daca te intereseaza sa folosesti si tu internetul pentru diferite operatiuni bancare, intra pe e-bancamea.ro pentru detalii si a analiza oferta lor in acest sens.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul